هدف گذاری برای ریشه کنی بیماری هپاتیت C. در سیستان و بلوچستان

سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری برنامه ریشه کنی بیماری هپاتیت C. تا سال ۱۴۱۰ را در استان ارزشمند و جسورانه عنوان کرد.

هدف گذاری برای ریشه کنی بیماری هپاتیت C. در سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  محمد هادی مرعشی سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری برنامه ریشه کنی بیماری هپاتیت C  تا سال ۱۴۱۰ را در استان ارزشمند و جسورانه عنوان کرد و افزود: اینکه برنامه ریزی شده هپاتیت B. تاسال ۱۴۰۰ و هپاتیت C. تاسال ۱۴۱۰ کنترل و ریشه کن شود برنامه‌ای جسورانه و ارزشمند است و مسئولان اجرایی استان نیز قطعا از اینگونه اقدامات جسورانه حمایت و استقبال خواهندکرد.

محمد هادی مرعشی در جلسه کمیته بیماری‌های خاص استان اظهار کرد: بر اساس تفاهم صورت گرفته بین سازمان انتقال خون و انجمن هپاتیت ایران ریشه کنی هپاتیت C. تا مقطع زمانی سال ۱۴۱۰ بر روی گروه‌های خطر هدف گذاری شده است.

وی گفت: پیشگیری مهم‌تر از درمان است و چه خوب است یک تغییر اسم داشته باشیم و کمیته «پیشگیری از بروز بیماری‌های خاص» را در استان هدف گذاری و دنبال کنیم.

وی با اشاره به اینکه لازمه تحقق هدف ریشه کنی، در وهله اول شناسایی بیماران است، گفت: با توجه به اینکه بخشی از این افراد تا کنون شناسایی نشده اند برای تشخیص و شناسایی این افراد اگر نیاز به مداخله جدی و حضور فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها باشد جمیع نیرو‌های دولتی را بسیج می‌کنیم تا یاریگر مجریان طرح باشند.

مرعشی افزود:در حال حاضر تعداد ۱۰ مرکز ترک اعتیاد در منطقه حاشیه شهر زاهدان فعال هستند و تزریق مواد مخدر که به نوعی موجب شیوع این بیماری می‌شود تقریبا کنترل شده است و علی رغم افزایش آمار تزریق در کشور، بطور قاطع اعلام می‌کنم افزایش آمار تزریق در استان نداریم.

انتهای پیام/گ

ریشه کنی هپاتیت  در سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار