مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار خبرداد:

تفاهم ایران و هند برای توسعه بندر چابهار

مدیر عامل منطقه آزاد چابهار گفت: در سفر رییس جمهور به هند تفاهمات نهایی برای توسعه بندر شهید بهشتی چابهار صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، عبدالرحیم کردی مدیر عامل منطقه آزاد چابهار در جمع خبرنگاران گفت: در سفر آقای روحانی که به دعوت نخست وزیر هند انجام شد، تفاهمات نهایی بر سر مدیریت بندر شهید بهشتی چابهار و تامین مالی خط راه آهن چابهار به زاهدان صورت گرفت.

کردی گفت: در این سفر ۱۵ یادداشت تفاهم بین دو کشور در زمینه‌های بهداشت، آموزش پزشکی، کشاورزی و همکاری‌های اقتصادی صورت گرفت که بسیاری از این تفاهمات در سطح ملی و برخی در همکاری‌های مرتبط با اقدامات ضد دامپینگ در سطح بین المللی بود.

وی با اشاره به حضور قریب‌الوقوع فعالان اقتصادی هندی در چابهار ادامه داد: تجار و فعالین اقتصادی هندی نیز، در نشستی که با وزیر اقتصاد کشورمان، از انجام مطالعاتی برای حضور در چابهار به عنوان تنها مسیر اقتصادی برای دسترسی به بازار‌های افغانستان و آسیای میانه خبر دادند.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: همچنین دو کشور از امضای قرارداد موقت عملیاتی شدن بندر چابهار میان سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران و شرکت بنادر هند استقبال کردند.

کردی شیوه سرمایه گذاری در چابهار را متداول در جهان دانست و تصریح کرد: هندی‌ها برای سرمایه گذاری در بندر چابهار، استقبال خوبی دارند.

وی تصریح کرد: چابهار یک ظرفیت ملی برای حضور در عرصه بین المللی و بهینه‌ترین نقطه اتصال سه قاره آسیا، آفریقا و اروپاست که نقطه آغاز تحول در اقتصاد و تجارت ایران خواهد بود.

وی گفت: ماموریت اصلی این منطقه به عنوان نقطه آغازین توسعه محور شرقی، ترانزیت و حمل ونقل تعیین شده به این معنی که منطقه آزاد چابهار قرار است از طریق بندر چابهار که در حال توسعه است.

انتهای پیام/گ

توسعه بندر چابهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار