اجرای 2 طرح آبیاری نوین در منطقه کویری بادرود نطنز

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نطنز از بهره‌برداری دو طرح آبیاری کم‌فشار در 130 هکتار از اراضی روستای کویری عباس‌آباد از توابع بخش امامزاده بادرود خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عبدالرضا مهدی بادی امروز در حاشیه افتتاح دو طرح آبیاری کم‌فشار در روستای عباس‌آباد اظهار کرد: برای افزایش بازدهی آب در بخش‌های انتقال، توزیع و مصرف آب در کشاورزی و به‌ تبع آن افزایش بهره‌وری آب راهکارهای متعددی در احداث و بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری پیش رو است.

وی افزود: امروزه توجه و گسترش دستگاه‌های آبیاری تحت‌فشار و جایگزینی این دستگاه‌ها به‌ جای روش آبیاری سطحی به خصوص در داخل مزارع بیشترین توجه را به خود معطوف داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی نطنز با بیان این‌که با توجه به خشکسالی‌های اخیر و بروز کم‌آبی، اجرای طرح‌های نوین آبیاری در بخش کشاورزی ضروری است، گفت: از این روز این اداره با برگزاری کلاس‌های آموزشی جلسات توجیهی را برای کشاورزان برگزار کرده و آن‌ها را به استفاده از آبیاری کم‌فشار تشویق می‌کند.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح‌ها دولت تا 85 درصد از هزینه‌ها را به‌ صورت بلاعوض پرداخت می‌کند، خاطرنشان کرد: طرح آبیاری کم‌فشار 130 هکتاری روستای عباس‌آباد از توابع بخش امامزاده-بادرود که با هزینه بیش از 10 میلیارد ریال شامل 6.8 میلیارد ریال اعتبار دولتی و 3.2 میلیارد ریال خودیاری بهره‌برداران تکمیل‌ شده است به بهره‌برداری رسید.

مهدی بادی عنوان کرد: کشاورزان منطقه مشکل کم‌آبی را به‌ خوبی درک کرده اند و تغییر الگوی کشت در منطقه در حال انجام است و امروز شاهدیم کشاورزان ما مبادرت به کاشت گیاهان دارویی  می کنندکه آب زیادی برای رشد نیاز ندارند و هم‌اکنون کشت گل محمدی در سطح 90 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان نطنز انجام‌ شده همچنین کشت گیاهانی مانند گل محمدی، نعنای فلفلی، زیره و شاتره در کنار سایر گیاهان دارویی در دستورکار کشاورزان قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.