توزیع ۳۳ هزار اصله نهال رایگان در شهرستان گلوگاه

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گلوگاه از توزیع ۳۳ هزار اصله نهال صنوبر، اکالیپتوس و توسکا خبر داد.

تقی عباسیان رستمی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گلوگاه، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: این اداره در راستای اجرای طرح آبخیزداری و به‌منظور حفاظت از آب، خاک و محیط زیست اقدامات موثر و بسیار خوبی را انجام داده است.

وی افزود: یک نمونه از این اقدامات، کاشت نهال‌های گردو و سیب به تعداد ۱۵۰۰ اصله در سطحی حدود ۶۰ هکتار در اراضی مستثنیات قانونی اشخاص در روستا‌های بالا دست این اداره است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گلوگاه گفت: جهت توسعه زراعت چوب تاکنون ۳۳ هزار اصله نهال صنوبر، اکالیپتوس و توسکا که جزء گونه‌های سریع الرشد است در سطح شهرستان و بخش کلباد توزیع رایگان شد.

عباسیان رستمی با بیان اینکه انواع مختلف درختان سریع الرشد وجود دارد، افزود: صنوبر از گونه‌های سریع الرشد درختان محسوب می‌شود که رشدش کاملاً محسوس است و در صنعت چوب از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه برای توزیع نهال رایگان در بین اقشار مختلف مردم برنامه ریزی شده است، گفت: با مشارکت اعضای شورای شهر و شهرداری شهرستان به‌منظور توسعه فضای سبز شهری ۲۰ هزار اصله نهال رایگان از گونه‌های جنگلی تحت شعار هر گلوگاهی یک اصله نهال برای مردم شهرستان تهیه وتوزیع کرده است.

عباسیان رستمی افزود: حفظ منابع طبیعی باید به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود و در این راستا همه احساس وظیفه کنند و نگهداری از عرصه‌های مختلف طبیعی را از وظایف خود بدانند.

انتهای پیام/آ

توزیع نهال رایگان در گلوگاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.