اهالی فرهنگ و هنر برای طبیعت

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با هدف ترویج فرهنگ زیست محیطی همایش زیست وران بوم ایران را برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، احد جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه در این نشست به چالش‌ها و مشکلاتی که به علت بی توجهی به طبیعت داشتیم پرداخته می‌شود، گفت: هدف از برگزاری این نشست تقویت فرهنگ مدارا با طبیعت است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ اسلامی و ایرانی همواره برای محیط زیست احترام و منزلت قائل بوده است، افزود: باید تامل و بررسی کنیم که چرا با وجود آموزه‌های دینی و ایرانی محیط زیست ما با بحران روبرو شده است.

وی افزود: فیلم مادرکشی با موضوع برخورد انسان با طبیعت و نقش مخرب آن در این همایش به نمایش درخواهد آمد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: جلسه نقد و بررسی کتاب جامعه و تغییرات آب و هوا با حضور نویسندگان کتاب و منتقدان دانشگاهی انجام می‌شود و در پایان از فعالان عرصه محیط زیست و منابع طبیعی و اهالی فرهنگ و هنر اعم از نویسنده، شاعر، خبرنگار، عکاس، فیلم ساز، نقاش و کاریکاتوریست و سمن‌های اجتماعی و فعالان محیط زیست قدردانی می‌شود.

جاودانی افزود: معرفی و تجلیل از فعالان و نهاد‌هایی که عاشق طبیعت هستند و برپایی نمایشگاه آثار هنری هنرمندان مرتبط با طبیعت از دیگر بخش‌های این همایش است.

حسین نورانی مسول پژوهش ارشاد مازندران و مدیراجرایی این همایش نیز گفت: قاضی که حکم قضایی وی، کاشت نهال بود، از مردی که ١٠ کیلومتر نهال انجیر را در طول جاده شهر گلوگاه برای مردم کاشت و اقتصاد این شهر را با کاشت درخت مثمر متحول کرد، از خانم «الن ووسالو» فلاندی (توکلی) معروف به مادر درناکه سالهاست درمازندران زندگی می‌کند و عمرش را صرف حفظ حیات وحش صرف کرد و از جوان مخترع دستگاه ساحل روب از جمله برنامه‌های این همایش فرهنگی و علمی زیست محیطی است در این همایش تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام/آ

همایشی برای محیط زیست در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.