رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور:

امسال جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات دولتی کمیته امداد محقق می‌شود

رئیس کمیته امداد کشور گفت:تا پایان امسال جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات دولتی کمیته امداد محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ پرویز فتاح رئیس کمیته امداد کشور در جلسه شورای اداری کمیته امداد آذربایجان غربی که با حضور قاضی پور و حضرت پور ، دوتن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تشکیل شد،گفت: در صورتی که دولت و مجلس اجازه دهند و از محل تبصره 14 اعتبار 3000 میلیارد تومانی مورد توافق را وصول کنیم ، کلیه نیازمندان پشت نوبتی را زیر پوشش خدمات امداد می آوریم.

وی با اشاره به اتحاد و جانفشانی های مردم استان در صحنه انقلاب، پیروزی نهصت اسلامی را مرهون ایمان و یگانگی مردم دانست و گفت: کمیته امداد امام (ره) بدون تردید یکی از برکات انقلاب اسلامی است.

فتاح با اشاره به اینکه موقعیت کمیته امداد امروز نزد همه دستگاه ها، دولت، مجلس و سایر قوا یک موقعیت برتر است ،اظهار کرد :امروز سخنی که کمیته امداد می گوید ، در سطح کشور بازتاب پیدا می کند و این یک سرمایه اجتماعی است و دلیل آن بالا رفتن سطح اعتماد عمومی نسبت به امداد امام است که در سایه همین اعتماد ، کلیه دستگاه ها در سطح کشور کمیته امداد را قبول دارند .

وی افزود: چون امداد اسراف و تشریفات ندارد و با حداقل ها اداره می شود به فضل خدا ، ما می خواهیم این نهاد از هر جهت در کشور برای سایر دستگاه ها الگو شود،مملکت  و مردم و رهبر نیز این الگو سازی را می خواهندلذا این امر سخت  ولی شدنی است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با اشاره به این که امروز اقتصاد کشور ما به خاطر مشکلات داخلی و فشار های خارجی از وضعیت عادی برخوردار نیست ،گفت: با این همه، آینده برای همه ما امیدبخش است و خداوند هم نسبت به امداد نظر لطف دارد و مثال بارز آن سه تا چهار برابر شدن کمک معیشت های مددجویان بود که بدون اینکه لایحه ای از سوی دولت داده شود این رقم ها افزایش یافتند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اظهار اینکه همه ما باید نگرش و منش امام راحل (ره ) را الگو قرار دهیم،گفت: اگر در کمیته امداد مانند امام عمل نکنیم کار درستی نکرده ایم همه ما باید مراقب باشیم چرا که نام امام را با خودمان همراه کرده ایم، به عنوان مثال باید بدانیم که درآمد های کمیته امداد محدود است ولی می توانیم نامحدود عمل کنیم یعنی  امداد امام باید بصورت تکریمی اداره شود و فراتر از این ، نگاه ، منش و ایمان ماست.

فتاح در ادامه گفت : حالا مجلس ، یکپارچه با امداد امام همراه است دولت و مردم هم همراه هستند به همین خاطر هم میگویم ما از راه های بسیاری مورد لطف خدا قرار گرفته ایم ولی خودمان متوجه نیستیم نمونه روشن این ادعا تشکیل صندوق امداد ولایت است که هنوز یازده ماه از تشکیل آن نگذشته ولی یک میلیون و 600 هزار کارت از سوی این صندوق صادر شده و به همین تعداد حساب بانکی باز شده است ،از طرف دیگر دولت هم 154 میلیارد تومان یارانه مددجویان را به این صندوق واریز کرد که همه این ها لطف خدا وندی برای امداد است.

وی با اعلام این که تا پایان سال ، اعتبارات دولتی کمیته امداد تا میزان 100 درصد محقق می شود، تاکید کرد :ما اراده کرده ایم تمام خانه های مددجویی در سطح کشور ساخته شود و برای این کار تمام سعی خود را به کار می گیریم همان طور که در استان آذربایجان غربی توانستیم 400 دستگاه خانه مدد جویی بسازیم ، ساختن چهار هزار مسکن مورد نیاز برای بقیه مددجویان هم با کمک مسئولان، نمایندگان مجلس و سایر دستگاه های استان ، به صورت ضربتی از کار های ممکن و شدنی است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با اعلام این که هنوز نابسامانی هایی در مسیر ارائه خدمات وجود دارد، گفت: امداد الکترونیکی را در کلیه حوزه ها بسط خواهیم داد چون برای امداد زیبنده نیست که سیستم نرم افزاری آن ضعیف باشد.

 وی افزود: تا پایان سال در بخشی از کمیته امداد سیستم نرم افزاری رو نمایی می شود تا آمار عملکرد به روز باشد.

انتهای پیام/م

صحبت های رئیس کمیته امداد کشور در جلسه شورای اداری کمیته امداد آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.