نیمی از تالاب هشیلان خشک شده است

کارشناس تالاب‌های اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه از خشکی حدود 50 درصد از تالاب هشیلان خبر داد و گفت: خشک شدن تالاب در این فصل سال طی 50 سال اخیر سابقه نداشته است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛  جمال رحمانی کارشناس تالاب‌های اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه  بیان کرد: کاهش بارندگی‌ها باعث کاهش دبی سراب  سبزعلی به عنوان منابع تامین 90 درصد آب تالاب هشیلان شده است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر بخشی از تامین آب هشیلان از طریق چشمه‌های کارستی است که از ارتفاعات خورین و شاهو تغذیه می‌شود و نبود برف در این ارتفاعات نیز بر کمبود آب تالاب اثر گذاشته است با این وضعیت اکنون 50 درصد از تالاب خشک است و آب به انتهای تالاب نمی‌رسد.

کارشناس تالاب‌های اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه خشک شدن تالاب هشیلان در فصل گرما را بعید ندانست و عنوان کرد: امیدواریم در زمان باقی مانده از زمستان بارندگی کافی داشته باشیم تا تالاب خشک نشود.

رحمانی از خشکی تالاب هشیلان در سال‌های 87 و 94 هم یاد کرد و ادامه داد: حتی در آن سال‌ها که تالاب در فصل تابستان خشک شد، در فصل زمستان آب کافی در تالاب داشتیم.

 

انتهای پیام/ز

 

 

خشکی حدود 50 درصد از تالاب هشیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.