۲۱ سایت فرود برای پرندگان مهاجر در کرمانشاه

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت:تعدادی از پرنده‌های مهاجر از جمله حواصیل و باکلان‌ها در مناطق آبگیر کرمانشاه مشاهده شده‌اند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ کاظم علیزاده معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره در نظر گرفتن 21سایت فرود برای پرندگان مهاجر گفت:پرندگان مهاجر عمدتا در برکه‌ها، تالاب‌ها، رودخانه‌ها و خصوصا سد‌های استان  کرمانشاه فرود می‌آیند.

 وی افزود: مهاجرت گسترده پرندگان به استان با نامساعد شدن شرایط آب وهوایی درنواحی سردسیر در اوائل آذر آغاز می‌شودپرندگان مهاجر در مسیر حرکت خود از کرمانشاه عبور می‌کنند و گاهی توقف پرندگان فقط چند ساعت طول می‌کشد، اما برخی از آن‌ها که قدرت پرواز خود را از دست می‌دهند، مدت طولانی‌تری در این منطقه می‌مانند.

عایزاده  انواع اردک، غاز، سرسبز، اگرت، حواصیل، باکلان و سایر پرندگان آبزی و کنارآبزی را از جمله پرندگان مهاجری دانست که به کرمانشاه می‌آیند با توجه به اینکه امسال برخی از استان‌های همجوار درگیر بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان هستند، پایش‌ها را در این خصوص بیشتر خواهیم کرد.

انتهای پیام/ز

مهاجرت گسترده پرندگان به استان کرمانشاه

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.