احیای تالاب ها تأثیر بسزایی در کاهش حجم ریزگردها دارد+تصاویر

اولین جلسه هم اندیشی سه مناسبت زیست محیطی و روز ملی هوای پاک و روز جهانی حمایت از تالاب ها و هفته درختکاری برگزار شد.

به گزارش  خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  رئیس اداره نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان در خصوص روز ملی هوای پاک و قانون هوای پاک و ارجاع اقدامات توسط سازمان محیط زیست  گفت: تا پایان سالجاری جانمایی جهت دفن پسماندهای عفونی مشخص می گردد و از محل فعلی سایت سراب قنبر جدا می گردد.

احیای تالاب ها تأثیر بسزایی در کاهش حجم ریزگردها دارد

 سالار احمد زاده رئیس اداره بهداشت،سلامت و محیط زیست شهری شورای اسلامی کرمانشاه گفت: امید داریم که بتوانیم گام مهمی به سوی اهداف زیست محیطی و رونق اجتماعی در شهرمان برداریم و این هدف جز با تلاش همگانی و عزم راسخ میسر نمیگردد.

وی ادامه داد: در این جلسه تفاهم نامه ای برای وحدت رویه بین کمیسیون بهداشت و سلامت شهرداری و محیط زیست امضا شد تا بتوانیم پیگیر مطالبات مردم باشیم .

احیای تالاب ها تأثیر بسزایی در کاهش حجم ریزگردها دارد

فریدون یاوری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در خصوص جایگاه و نقش محیط زیست در زندگی مردم و نقش آن در جامعه گفت: مقوله حفظ و حراست از محیط زیست در زندگی عامه مردم نفوذ پیدا کرده و این مایه افتخار میباشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان وجود ریزگردها در هوای استان را یک مسئله بسیار مهم و خطرناک دانست و بیان کرد :حفظ و احیای تالاب ها تأثیر بسزایی در کاهش حجم ریزگردها دارد.

احیای تالاب ها تأثیر بسزایی در کاهش حجم ریزگردها دارد

یاوری در خصوص عوامل تشدید کننده ریزگردها در کشورهای همسایه نظیر از بین بردن تالاب ها در قسمت جنوبی کشور عراق در سنوات گذشته و عوامل پدید آورنده و تشدید کننده ریزگردها وهمچنین اهمیت حفظ و احیای تالاب ها مطالبی را ارائه کرد.

وی ادامه داد: ما با داشتن یک رابط میان اداره محیط زیست و شهرداری می توانیم آسانتر مطالباتی که مردم دارند را به شهرداری انتقال دهیم و پاسخ های مناسب را به درخواست های آنان بدهیم.


انتهای  پیام/ز

 

 

 مقوله حفظ و حراست از محیط زیست در زندگی عامه مردم نفوذ پیدا کرده است

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.