لزوم تغییر در ساختار بهره برداری و حفاظت از منابع طبیعی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: تغییر رویکرد در ساختار بهره برداری و حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی امری ضروری است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان در جلسه هماهنگی بزرگداشت هفته منابع طبیعی که در سالن جلسات این سازمان برگزار شد گفت: هفته منابع طبیعی بهترین فرصت جهت ایجاد فرهنگ حفظ این منابع ارزشمند خدادادی است و جهت هر چه با شکوه‌تر برگزار شدن این هفته باید تلاش و همکاری شود.

عبدالرضا بازدار  افزود: در سال اقتصاد مقاومتی در راستای کشت گیاهان دارویی، درختکاری اقتصادی و اجرای طرح حوزه جامع آبخیز کار‌های بسیار خوبی توسط منابع طبیعی استان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه شرایط کشور در حوزه منابع طبیعی نسبت به گذشته تغییر کرده است گفت: در حوزه منابع طبیعی باید با نگرشی جدید، سیاست‌ها و اهداف سازمان را در مدیریت منابع طبیعی پیگیری و اجرا کنیم.

در ادامه این جلسه مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان برنامه‌ها و روز شمار هفته منابع طبیعی و آبخیزداری را تشریح کرد و گفت: مراسم جشن درختکاری در اولین روز هفته منابع طبیعی با حضور استاندار لرستان، نماینده، ولی فقیه در استان، امام جمعه خرم آباد و مسئولین استانی، باغرس نهال در مجتمع کشت و صنعت برگزار می‌شود.

شیرزاد نجفی، با بیان اینکه، شعار امسال هفته منابع طبیعی (منابع طبیعی با مردم و برای مردم) است گفت: فرهنگ سازی در حفظ منابع طبیعی نقشی اساسی دارد و مردم باید شناخت کافی از منابع طبیعی داشته باشند.

وی در پایان به افتتاح ساختمان‌های اداری، ادارات منابع طبیعی شهرستان‌های چگنی و کوهدشت اشاره کرد و افزود: اجرای زنگ سبز، برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه، دیدار مدیرکل و کارکنان با نماینده، ولی فقیه در استان، تجلیل از خانواده معظم شهدا، کاشت و توزیع نهال، دعوت از دهیاران، عطر افشانی قبور مطهر شهدا از جمله برنامه‌های این هفته می‌باشد.

انتهای پیام/د

تغییر رویکرد در ساختار بهره برداری و حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار