۶۵ درصد اراضی کشاورزی لرستان فاقد سند

مدیرامور اراضی سازمان جهادکشاورزی لرستان بابیان اینکه ۶۵درصداراضی کشاورزی استان فاقدسندهستند،اظهارکرد:این کاراز زمین‌خواری توسط افرادسودجوجلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ علی خادمی مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد: طی روز‌های آینده اسناد مربوط به سه پلاک ثبتی پلدختر که کار نقشه‌برداری، گزارش توصیفی و پرونده‌خوانی آن‌ها انجام شده به سازمان ثبت اسناد استان تحویل داده خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به پیگیری‌های انجام شده در ایام مبارک دهه فجر طی مراسمی نمادین اولین سند رسمی تک‌برگ مفروز تحویل یکی از خانواده‌های ایثارگر دشت جایدر پلدختر داده می‌شود.

خادمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان در اجرای طرح حدنگاری، نقشه‌برداری شده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان اضافه کرد: از این میزان اراضی ۳۶۶۰ هکتار مربوط به پلدختر بوده که آماده صدور سند و ارائه به ثبت اسناد استان است. نقشه‌برداری‌های انجام شده مربوط به شهرستان‌های دورود، بروجرد، الشتر، خرم‌آباد و پلدختر هستند.

خادمی با اشاره به مزایای صدور سند تک‌برگی گفت: مشخص شدن میزان دقیق مالکیت افراد، ثبت مالکیت کشاورزان و مشخص شدن مکان اراضی بر روی موقعیت جغرافیایی (UGM) از فواید این طرح است و باعث کاهش پرونده‌های قضایی در دادگستری‌ها می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: لرستان سومین استانی است که در این موضوع ورود پیدا کرده است و در مراسم اعطای سند تک‌برگی مسئولین استانی و احتمالا کشوری نیز حضور خواهند یافت.

انتهای پیام/م

۶۵ درصد اراضی کشاورزی لرستان فاقد سند هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار