توسعه زیرساخت‌های کشاورزی برای حل مشکلات اشتغال روستائیان

معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی استان بوشهر با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های کشاورزی برای حل مشکلات اشتغال روستائیان بیان کرد: ایجاد سیل بند‌ها و سد‌های کوچک و بزرگ می‌تواند در ذخیره آب و بالا آمدن آب چا‌ها کمک کند.

توسعه زیرساخت‌های کشاورزی  برای حل مشکلات اشتغال روستائیانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمود دانا صبح امروز در جمع اعضای حزب موتلفه اسلامی بوشهر با تبریک ایام الله دهه فجر اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی در واقع پیروزی بر استکبار و کفر جهانی بود، ورود امام راحل در 12 بهمن‌ماه سال 57 با فرار عوامل استکبار  از ایران همراه شد، به‌طوری‌که عزت، رحمت و قدرت آمد و ذلت، قساوت و زبونی رفت.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی بعد از پیروزی خدمات شایسته‌ای درهمه ابعاد ارائه داده است افزود: در سی‌ونهمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران اسلامی با اقتدار در جهان خودنمایی می‌کند که نشان از خدایی بودن این انقلاب پایدار است.

معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی استان بوشهر با تاکید بر بازگو شدن دستاوردهای انقلاب اسلامی به نسل جوان تصریح کرد: در این ایام با شکوه ضمن حفط شان ایام فاطمیه به معرفی دستاوردهای انقلاب توجه بیش‌تری و اقدامات نظام برای نسل امروز بازگو شود. 

عضو شورای حزب موتلفه اسلامی استان بوشهر افزود: امروز باید در حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی کوشا باشیم و در ترویج آرمان‌های انقلاب به نسل جوان جامعه که در زمان انقلاب نبوده اما اثرگذاری‌شان در آینده سازی این کشور، بی‌بدیل است، توجه ویژه‌ای به کار ببندیم.

دانا به بحران آب در استان بوشهر پرداخت و با تاکید بر توجه به مشکلات آب کشاورزی بیان کرد: آنچه که مسلم است کمبود آب آشامیدنی درکل استان احساس می‌شود و برنامه‌هایی در زمینه نصب آب شیرین کن درشهرهای ساحلی در دست اجراست و وعده‌هایی داده شده اما مسئله مهمتر این است که تأمین معیشت برای گذران زندگی اکثرمردم دراستان بوشهر بیشتر با کارهای کشاورزی درزمینه صیفی جات، مرکبات و نخیلات وابسته است، چراکه اگر آب که از ابزار اصلی زراعت و کشاورزی است وجود نداشته باشد معنا ومفهومش این است که به تعداد بیکاران استان روزبه‌روز افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه کمبود  آب کشاورزی سبب شده مردم مناطق روستایی محل زندگی خود را رها کنندو به حاشیه شهرها مهاجرت  کنند تصریح کرد: با توجه به اینکه مسئولان مربوطه درامر کشاورزی 60 درصد چاه‌ها را روبه خشکیدن عنوان می‌کنند نمی‌توان دست روی دست گذاشت و منتظر اتفاقات ناگوار نشست .

محمود دانا اظهار کرد: باتوجه به اطلاعات واصله از دلایل  عمده خشک شدن چاه‌های آب در استان بوشهر را می‌توان کمبود باران درسالهای اخیر و استفاده نابه‌جای برخی افراد از چاه‌های غیر مجاز  عنوان کرد که مردم انتظار دارند‌ مسئولان استان از ادامه این شیوه  با اقدامات قانونی ومناسب جلوگیری به عمل آورند.

معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه بحران کم آبی  سبب ایجاد مشکل و بیکاری عده‌ای از کشاورزان می‌شود تاکید کرد: راه حل اساسی‌تر ایجاد سد در ابعادهای مختلف است زیرا آبهای حاصل از همین  بارندگی‌های کم هم به صورت سیلاب پس از تخریب زمین‌های کشاورزی به خلیج فارس می‌ریزد.

وی، با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های کشاورزی  برای حل مشکلات اشتغال روستائیان  بیان کرد: ایجاد سیل بندها و سدهای کوچک و بزرگ می‌تواند در ذخیره آب و بالا آمدن آب چاها، مفید و در دراز مدت سبب رونق کشاورزی و ایجاد شغل و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر شود.

دانا  تاکید کرد:  یکی دیگر از راه‌های جلوگیری از هدر رفت آب بازیافت آب از فاضلاب‌های شهری و استفاده از آن در فضای سبز شهری و حتی کشاورزی در حومه‌های شهرها است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.