جذب 2 برابری پرستار در بیمارستانهای کهگیلویه وبویراحمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد گفت: با آغاز به کار مراکز جدید بیمارستانی ظرفیت پرستاران مراکز درمانی استان دوبرابر می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان درآیینی که به مناسبت گرامیداشت میلاد باسعادت زینب کبری (س) و روز پرستار در یاسوج برگزار شد گفت: با راه اندازی و آغاز به کار مراکز بیمارستانی جدیدالتاسیس دراستان زمینه‌ی جذب تعدادی قابل توجه ازپرستاران و سایر کارکنان درمانی مهیا می‌شود.

ایلامی افزود: حدود هزار و ۸۰۰ پرستار در مراکز دولتی و غیر دولتی استان حضور دارند که در صورت بهره برداری نهایی از بیمارستان شهید جلیل یاسوج و دو بیمارستان در گچساران و باشت در آینده‌ای نزدیک ۷۵۰ تخت به تعداد تخت‌های بیمارستانی استان افزوده و تعداد تخت‌های این مراکز به ۱۴۰۰ تخت افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه نسبت پرستار به تعداد تخت‌های بیمارستانی استان در مقایسه با میانگین کشوری بهتر است ادامه داد: با آغاز به کار مراکز جدید بیمارستانی ظرفیت پرستاران مراکز درمانی استان دوبرابر می‌شود.

ایلامی همچنین از فراهم شدن بستر آموزشی برای علاقمندان به ادامه تحصیل در مقطع دکترای پرستاری و کارشناسی ارشد مامایی در استان خبر داد و گفت: با استقرار دو رشته‌ی مهم شرایط برای ادامه تحصیل مهیا شده است.

وی با اشاره به لایحه پیشنهادی دولت به مجلس افزود: دولت مصمم است با الحاق بند‌های جدید سال آتی با هدف رعایت عدالت در توزیع منابع پرستاران را بیشتر حمایت کنند.

ایلامی همچنین از طرحی خبر داد که در صورت تحقق آن کمک پرستاران هم به کار گرفته می‌شوند.

وی اضافه کرد: در این طرح همچنین با پروانه دار کردن جامعه‌ی پرستاری و صدور گواهی صلاحیت زمینه‌ی پرستاری از بیماران ضایعه‌ی نخاعی و سالمندان در منازل پرستاری ایجاد می‌شود.

در این آیین از ۷۵ پرستار نمونه شاغل در مراکز درمانی دولتی و غیر دولتی با اهدا لوح سپاس تقدیر شد.

انتهای پیام/ش

تقدیر از ۷۵ پرستار نمونه شاغل در مراکز درمانی دولتی و غیر دولتی با اهدا لوح سپاس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.