فردا صبح برگزار می شود:

نخستین همایش پیشگیری از سرطان در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری نخستین همایش "شناخت و پیشگیری از سرطان" در یاسوج خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ اورنگ ایلامی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با همکاری موسسه خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان نور مرکز یاسوج، نخستین همایش شناخت و پیشگیری از سرطان در یاسوج برگزار می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شرکت برای عموم در این همایش آزاد است، گفت: این همایش با شعار " سرطان با خود مراقبتی و امید قابل پیشگیری و درمان است" اجرایی می‌شود که امیدوارم بتوانیم گامی برای کاهش افراد مبتلا به این بیماری برداریم.
ایلامی افزود : همایش "شناخت و پیشگیری از سرطان" هشتم بهمن‌ماه ساعت 9 تا 11:30 دقیقه در سالن دکتر کنعانی واقع در پردیس آموزشی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج جنب بیمارستان امام سجاد(ع) برگزار می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد سرطان‌های گوارشی را شایع‌ترین نوع سرطان در این استان دانست وگفت: بیماری‌های قلبی و عروقی، حوادث رانندگی و سرطان از جمله دلایل اصلی مرگ و میر در استان است.
ایلامی با بیان اینکه آمار ابتلا به سرطان به ویژه سرطان دستگاه گوارش در  استان بالا و نگران کننده است، ادامه داد: سرانه مصرف نمک و غذاهای دودی در استان بالاتر از نرم جهانی بوده و همین مسئله سلامت مردم را به خطر انداخته و باید تغییر سبک زندگی و عادات غذایی مردم تغییر کند.
وی با اشاره به اینکه سرطان سینه، معده، کولورکتال و تخمدان شایع‌ترین سرطان‌ها در استان است، افزود: کم تحرکی، مصرف دخانیات، تغذیه ناسالم و مصرف الکل، چهار عامل اصلی خطر ایجاد کننده سرطان در افراد بوده، که با خود مراقبتی و تشخیص زود هنگام سرطان می‌توان از بروز این بیماری پیشگیری کرد.
ایلامی سرطان پستان، معده، کولورکتال و تخمدان را شایع‌ترین سرطان‌ها در بین زنان استان عنوان کرد و گفت: شایع‌ترین سرطان‌ها در مردان نیز معده، کولورکتال، مثانه، پروستات و مری است.
انتهای پیام/غ

ضرورت  پیشگیری از سرطان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.