معاون دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد

مطالبات 40 میلیاردی بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد از سازمان‌های بیمه‌گر

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: مطالبات بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد از سازمان‌های بیمه‌گر 40 میلیارد تومان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،پرویز یزدان‌پناه در جشن روز پرستار با تبریک ولادت حضرت زینت (س) گفت: پرستاران 65 درصد کادر درمانی استان را تشکیل می‌دهند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اجرای طرح تحول سلامت را در استان موفقیت‌آمیز دانست و اظهار کرد: قبل از اجرای این طرح میزان پرداختی از جیب مردم 40 درصد بود که بعد از اجرای طرح به 5 درصد کاهش یافت و باعث رضایت‌مندی 80 درصدی مردم شده است.

وی به ناکافی بودن فضای هتلینگ‌ و بیمارستان‌های استان اشاره کرد و یادآور شد: بیش از 85 درصد تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌ها و 11 قلم تجهیزات هتلینگ‌ها تهیه شده و حدود 35 میلیارد تومان تجهیزات متوسط و کلان خریداری و در بیمارستان‌های استان نصب شد.

این مسئول با بیان اینکه سایر تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌های استان به مبلغ 20 میلیارد تومان تا پایان سال خریداری می‌شود، گفت: از زمان اجرای طرح تحول سلامت تاکنون 100 پزشک متخصص و 15 فوق تخصص در بیمارستان‌های استان جذب شدند.

یزدان‌پناه غیر واقعی بودن تعرفه‌های بیمارستان‌ها را از مشکلات جدی نظام سلامت استان دانست و تصریح کرد: با واقعی شدن تعرفه‌های بیمارستان‌ها در سال گذشته تراز بیمارستان‌ها مثبت و پرداختی کادر پرستاری و پزشکی افزایش یافت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تاخیر در پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها از سوی سازمان‌های بیمه‌گر را موجب عقب افتادن مطالبات کادر سلامت استان دانست و اضافه کرد: مطالبات بیمارستان‌های استان از سازمان‌های بیمه‌گر 40 میلیارد تومان است که تاکنون مطالبات مرداد ماه پرداخت شده است.

وی بیان کرد: یک‌هزار و 366 کادر پرستاری اعم از بهیار، کمک‌بهیار، اتاق عمل و هوش‌بری در بیمارستان‌های استان فعال هستند که از این تعداد یک‌هزار و 115 پرستار در بخش‌های دولتی مشغول به فعالیت هستند که با توجه به توسعه بخش‌های مختلف بیمارستانی استان نیازمند جذب پرستار جدید در بخش اورژانس و مراقبت‌های ویژه هستیم.

این مسئول تعداد تخت‌های فعال بیمارستان‌های استان را 854 تخت اعلام کرد و افزود: ضریب کادر پرستاری به تخت‌های بیمارستانی در استان 1.3 درصد است در حالی که در کشور ضریب پرستار به تخت‌های بیمارستانی یک درصد است.

یزدان‌پناه از جذب 95 پرستار شرکتی در بیمارستان‌های استان در سال جاری خبر داد و گفت: امیدواریم با به نتیجه رسیدن برجام و بهبود وضعیت اقتصادی کشور مطالبات نظام سلامت استان پرداخت و تراز بیمارستان‌ها نیز مثبت شود تا شاهد خدمات بهتری در بیمارستان‌های استان باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: 630 میلیون تومان برای بازسازی پاویون‌های کادر پرستاری در بیمارستان‌ها هزینه شده است.
انتهای پیام /
برچسب ها: مطالبات ، بیمه ، بیمارستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.