ابراز نگرانی اتحادیه اروپا از استخراج غیر قانونی معادن افغانستان

اتحادیه اروپا اعلام کرد در هماهنگی با حکومت افغانستان تلاش می کند روند غیر قانونی استخراج معادن، به روند قانونی مبدل شود.

ابراز نگرانی اتحادیه اروپا از استخراج غیر قانونی معادن افغانستانبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اتحادیه اروپا با ابراز نگرانی از استخراج معادن افغانستان گفته است در هماهنگی با حکومت افغانستان تلاش می کند روند غیر قانونی استخراج معادن، به روند قانونی مبدل شود.

پیری مایدون، سفیر اتحادیه اروپا در افغانستان گفته است که استخراج غیر قانونی معادن، تاثیر منفی بر صلح و ثبات در افغانستان گذاشته و پیشرفت‌های اقتصادی در این کشور را به چالش کشیده است.

او تاکید دارد که این اتحادیه در تلاش کمک به حکومت افغانستان است تا روند غیر قانونی معادن در این کشور به یک روند قانونی مبدل شود.

سفیر این اتحادیه استخراج غیر قانونی معادن را بخشی از عامل بی ثباتی در افغانستان دانسته و تاکید کرده است که این روند مانع پیشرفت‌های اقتصادی در افغانستان شده است.

وزارت معادن افغانستان اعلام کرده است که معادن بیش از ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ نقطه در ۳۴ ولایت این کشور به گونه غیر استاندارد استخراج می‌شود و بیشتر این معادن در مناطقی قرار دارند که در آن مخالفان مسلح دولت حضور دارند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار