معادن بدخشان در سال ۹۶ هیچ درآمدی نداشته است!

مسئولان محلی ولایت بدخشان اعلام کردند که استخراج غیر قانونی معادن از سوی طالبان و افراد مسلح غیر مسئول در این ولایت، همچنان ادامه دارد.

معادن بدخشان در سال ۹۶ هیچ درآمدی نداشته است!به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مسئولان محلی ولایت بدخشان اعلام کردند که استخراج غیر قانونی معادن از سوی طالبان و افراد مسلح غیر مسئول در این ولایت، همچنان ادامه دارد.

بر اساس گزارشات، درآمد امسال معادن ولایت بدخشان صفر بوده و به گفته مسئولان محلی، تمام درآمد آن از سوی مخالفان مسلح دولت و افراد مسلح غیر مسئول جمع آوری شده است.

محمد حیدر، مدیر مالی و اداری ریاست معادن بدخشان اظهار داشت: معدن لاجورد در ولسوالی کران و منجان بدخشان از سوی افراد مسلح غیر مسئول استخراج و سپس از طریق ولایت پنجشیر قاچاق می شود.

این درحالی است که در سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۶، معادن ولایت بدخشان به ترتیب شش و پنج میلیون افغانی درآمد داشته اما امسال درآمد آن صفر بوده است.

پیش از این نیز همواره از استخراج غیر قانونی معادن توسط افراد مسلح غیر مسئول و مخالفان مسلح دولت در ولایت بدخشان ابراز نگرانی شده بود.

به گفته مسئولان محلی ولایت بدخشان، هم اکنون دو معدن بزرگ لاجورد و طلاى این ولایت، در کنترل گروه طالبان و افراد مسلح غیر مسئول قرار دارد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.