دومین جشنواره منطقه ای تئاتر خیابانی شرهانی در دهلران برگزار می شود

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دهلران از برگزاری دومین جشنواره منطقه ای تئاتر خیابانی شرهانی دهلران در اسفندماه سال جاری خبر داد.

دومین جشنواره منطقه ای تئاتر خیابانی شرهانی دهلران برگزار می شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ایلام;مهدی تاجدینی گفت :با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، اداره کل هنرهای نمایشی استان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دهلران دومین جشنواره منطقه ای تئاتر خیابانی شرهانی دهلران برگزار می شود.

وی افزود: طبق برنامه ریزهای انجام شده ۱۳استان آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، اصفهان، لرستان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد ، خوزستان، بوشهر، فارس و ایلام در این جشنواره شرکت می کنند می باشند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دهلران افزود: دومین جشنواره منطقه ای تئاتر خیابانی شرهانی دهلران با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، زنده نگه داشتن یاد شهیدان و تکریم ایثارگران، معرفی زوایای پیدا و پنهان دوران دفاع مقدس به نسل جدید، ایجاد انگیزه در هنرمندان برای خلق آثار هنری با موضوع ایثار و شهادت، تقویت روحیه ایثار و مقاومت در سال اقتصاد مقاومتی ، تولید اشتغال و تبلیغ و ترویج قصص قرآنی و همچنین زندگی ائمه برگزار می شود.

اهداف برگزاری جشنواره:

تاجدینی عنوان کرد: هدف از برگزاری دومین جشنواره شرهانی نشان دادن ایثار و مقاومت مردم مرزدار این دیار در دوران دفاع مقدس و آثار آن دوران در زندگی مردم و همچنین وجود قدمگاهی یادمان شهدای شرهانی که از آثار آن دوران دفاع مقدس است سبب شده که این جشنواره همانند سال گذشته به کار خود ادامه بدهد

تاجدینی ادامه داد: خوشبختانه هنرمندان شهرستان دهلران بخصوص در عرصه نمایش قطب نمایش خیابانی کشور هستند ودر تلاش هستیم در سال های آینده زمینه برگزاری این جشنواره در سطح ملی و حتی بین المللی رافراهم کنیم.

وی یادآورشد: فراخوان جشنواره تئاتر شرهانی از امروز برای استان ها ارسال شده و برا ساس برنامه ریزی انجام شده اختتامیه دومین جشنواره منطقه ای تئاتر خیابانی شرهانی دهلران در نیمه دوم اسفندماه سال جاری برگزار می شود.

انتهای پیام/ د

برگزاری تئاتر خیابانی شرهانی در دهلران

برچسب ها: وزارت ارشاد ، تئاتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.