برگزاری مراسم افتتاحیه سومین جشنواره منال در ایوان

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایوان، گفت: ۷۰۰ اثر به دبیرخانه سومین جشنواره دوسالانه شعر کردی کودک با عنوان «مِنال»ارسال‌شده است.

برگزاری مراسم افتتاحیه سومین جشنواره منال در ایوان

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  ایلام ;علی صحرایی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایوان،  (20 دی) در مراسم افتتاحیه سومین جشنواره دوسالانه «مِنال» در این شهرستان بیان کرد: حدود 120 نفر از شاعران برجسته غرب کشور با ارسال اثر در این جشنواره شرکت کردند.

 

وی، بابیان اینکه این جشنواره ویژه استان‌های غربی کشور شامل آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، همدان، لرستان، خوزستان و ایلام است،گفت: جشنواره منطقه‌ای شعر کردی ویژه کودک و نوجوان با عنوان «مِنال و مَلوچِگ» در سال‌های قبل برگزارشده که استقبال بسیار خوبی از سوی شاعران منطقه غرب کشور انجام‌شده بود.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایوان،اضافه کرد: در مراسم اختتامیه این جشنواره که با حضور مسئولان کشوری و استانی در ایوان برگزار می‌شود از 10 اثر برتر و 10 اثر شایسته تقدیر بر اساس رأی هیئت‌داوران تقدیر خواهد شد.

 

صحرایی،اظهار کرد: انتظار می‌رود که با تلاش مجموعه همکاران و حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این جشنواره در گستره ملی برگزار شود.

 

وی،ادامه داد: بدون شک یکی از ابزارهای مؤثر در انتقال مفاهیم بهره‌گیری از هنر است که شعر کودک با توجه به ارتباطی که قرار می‌کند نقش مهمی در شخصیت و رشد فکری کودکان خواهد داشت که باید در این عرصه تلاش شود.

 

انتهای پیام/با

 

برگزاری جشنواره منال درایوان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.