ضرورت انتقال مفاهیم دفاع مقدس میان مردم

مدیرکل بنیادحفظ و نشر آثار دفاع مقدس ایلام گفت: توجه به اهداف و ارزش های دفاع مقدس و احساس مسئولیت اقشار مختلف جامعه برای انتقال مفاهیم آن خنثی کننده هجمه های دشمنان است.

ضرورت انتقال مفاهیم دفاع مقدس میان مردم

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ سرهنگ محمدرضا شرف بیانی اعلام کرد: موضوع دفاع مقدس ، ارزش ها و دستاوردهای این برهه تاریخی یک مقوله فراجناحی و حزبی است و همه گروه ها و جناح ها با هر گونه تفکر و ایده ای باید در برابر مساله دفاع مقدس حساس باشند.

وی افزود: استان ایلام به علت درگیری مستقیم در جنگ تحمیلی ظرفیت ها و پتانسیل های خوبی در حوزه دفاع مقدس دارد اما متاسفانه از لحاظ معرفی آثار و مستندات و مدارک دچار مشکلاتی هستیم.

شرف بیانی نقش زنان در دفاع مقدس را بسیار شاخص و بی بدیل خواند و گفت: زنان به واسطه نقش حساسی که در جامعه و خانواده دارند در حفظ دستاوردهای دفاع مقدس و انتقال آن به نسل های بعدی تاثیرگذاری زیادی دارند.

وی اظهار کرد: در استان ایلام همه ساله و همزمان با هفته گرامیداشت مقام زن و ولادت حضرت زهرا (س) جشنواره اسوه های صبر و مقاومت ویژه بانوان ایثارگر برگزار می شود که امسال باید این جشنواره با نوآوری های بدیعی همراه باشد.

وی با بیان اینکه باید همه توانمندی و ظرفیت های استان برای معرفی جایگاه استان ایلام و زنان این منطقه در جنگ تحمیلی و دفاع مقدس در جشنواره امسال به کار گرفته شود، از فرمانداران همه شهرستان های استان خواست کارگروه های را با محوریت زنان تشکیل دهند.

مدیرکل امور بانوان استانداری ایلام نیز گفت: زنان در پشت جبهه های جنگ از فرهنگ ایثار و شهادت حمایت می کردند و تاثیرگذاری عمیق خود در ترویج این فرهنگ غنی در سطح جامعه را از همان سال های ابتدایی شروع جنگ تاکنون نشان داده اند.

مریم شادی وند افزود: برخی از زنان و کودکان نیز در جریان دفاع مقدس بی دفاع و بی گناه به شهادت رسیدند و عده ای از این زنان جسور و بی باک با حضور در جبهه ها و دفاع از آب و خاک این سرزمین سند مظلومیت ایران اسلامی در جنگ تحمیلی شدند.

وی تاکید کرد: هم اکنون که سال های زیادی از پایان جنگ تحمیلی گذشته اما همچنان این واقعه مهم انقلاب تازگی و جاودانگی خود را حفظ کرده و زنان در این میان باید فرهنگ غنی شهادت و ایثار را در بطن جامعه پرورش دهند.

انتهای پیام/اس

انتقال مفاهیم دفاع مقدس خنثی کننده هجمه فرهنگی دشمنان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.