مدیرشبکه دامپزشکی گلپایگان خبر داد:

معدوم‌‌سازی 500 هزار قطعه مرغ مبتلا به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان گلپایگان گفت: با شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تاکنون 500 هزار قطعه مرغ در گلپایگان معدوم‌ شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مسعود غفاری  اظهار کرد: با شیوع بیماری  آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان که از آذر ماه سال جاری آغاز شد تا کنون 500 هزار قطعه مرغ گوشتی و رنگی در گلپایگان معدوم‌ سازی شده است.

وی افزود: از این تعداد 300 هزار قطعه مرغ گوشتی از واحدهای صنعتی و 200 هزار قطعه از واحدهای مرغ رنگی و تخم‌گذار بوده است.

مدیر شبکه دامپزشکی گلپایگان با بیان اینکه در کشور ایران تاکنون واکسن مقابله با  آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان استفاده نشده است، گفت: سال آینده ممکن است تصمیم‌گیری برای تزریق واکسن آنفلوآنزای فوق حاد به طیور انجام شود.

وی با اشاره به اینکه بازرسی‌ها در واحدهای مرغ صنعتی و رنگی و تخم‌گذار شهرستان گلپایگان ادامه دارد، تصریح کرد: موارد مشکوک به بیماری آنفلوآنزا مورد آزمایش قرار گرفته و سپس در صورت مثبت بودن معدوم می‌شوند.

غفاری تأکید کرد: شهروندان از خرید و فروش طیور خودداری کنند، زیرا نقل و انتقال پرندگان از عوامل اصلی بروز بیماری  آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در شهرستان گلپایگان است.

به گزارش فارس، طبق اعلام وزارت بهداشت در زمان اوج آنفلوآنزا به سر می‌بریم که همه کشور درگیر آن هستند، اما در کرمان، قزوین، چهارمحال و بختیاری، تهران، اصفهان، خراسان رضوی،‌ ایلام، یزد، همدان و آذربایجان شرقی شدیدتر است.

 این سه نوع ویروس مشابه یکدیگر و همه آنفلوآنزای فصلی محسوب می‌شوند و متعلق به فصل سرما هستند. ابتلا به این بیماری با رعایت نکات بهداشتی ساده، اجرای توصیه‌های پزشک و استراحت در منزل قابل پیشگیری و درمان است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.