همزمان با دهه فجر برگزار می‌شود:

ششمین جشنواره نمایشگاه‌های دانش‎آموزی مدرسه انقلاب

همزمان با دهه فجر، ششمین دوره جشنواره نمایشگاه‌های دانش آموزی مدرسه انقلاب در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد به نقل از اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان چهارمحال و بختیاری؛ ششمین دوره جشنواره نمایشگاه‌های دانش‌آموزی مدرسه انقلاب، به مناسبت دهه مبارک فجر در این استان برگزار می‌شود.

این جشنواره با نقش آفرینی دانش آموزان و در دو بخش دختران و پسران و با محور‌های «دیروز ما، امروز ما و فردای ما» همزمان در سه هزار و ۵۰۰ مدرسه دوره متوسطه دوم در کشور برپا خواهد شد.

موضوعات محور دیروز ما در بخش پسران شامل کارنامه سیاه پهلوی، الگو‌ها و شخصیت‌های انقلابی، آیینه شهر من در انقلاب و نقش دانش آموزان در انقلاب و پیشبرد اهداف آن، و در بخش دختران شامل پرداختن به شخصیت، زندگی نامه، مبارزات، آثار و اندیشه‌های امام خمینی (ره) و نقش رهبری ایشان به عنوان شاخص انقلاب اسلامی، بازخوانی نقش سلسله پهلوی در تغییر هویت زن مسلمان ایرانی، معرفی چهره‌های انقلابی و شهدای ترور و شخصیت‌های بومی مؤثر در انقلاب اسلامی، و نقش آفرینی زنان و دختران دانش آموز در به ثمر نشاندن انقلاب است.

موضوعات محور امروز ما هم در بخش پسران، شامل جایگاه ولایت فقیه و نقش رهبری در مدیریت انقلاب، دستاورد‌های انقلاب اسلامی، استکبار ستیزی و نقش دانش آموزان در امروز میهن اسلامی، و در بخش دختران شامل به تصویر کشیدن نقش آفرینی رهبر معظم انقلاب در پیروزی، حفظ، تداوم و صدور انقلاب به جهانیان، دستاورد‌های انقلاب اسلامی، عرصه‌های درگیری با استکبار و مصادیق استکبار، دشمن شناسی، شناخت عرصه‌های نفوذ دشمن و راه‌های مقابله با آن، و سهم زنان در مبارزه با عرصه‌های جنگ نرم می‌باشد.

فروپاشی نظام سلطه و حکومت و جامعه نمونه اسلامی نیز موضوعات محور فردای ما در دو بخش دختران و پسران است.

معرفی و تبیین ابعاد شخصیتی حضرت زینب کبری (س) در بخش دختران و برگزاری مسابقات، پخش سرود‌ها و نماهنگ‌ها و فیلم‌های مستند انقلابی، تشکیل گروه سرود، تئاتر و ارائه دست سازه‌ها و آثار هنری دانش آموزان، عرضه کتاب‌های مفید به منظور معرفی یا فروش، نمایش دستاورد‌های علمی و فرهنگی دانش آموزان، تشکیل گروه‌های روزنامه دیواری، نشریه، کاریکاتور، اینفوگرافی، نماهنگ و ...، استفاده از فضای مجازی و راه اندازی سایت یا وبلاگ، برگزاری حلقه‌های علمی و معرفتی، تریبون آزاد، جشن‌های پیروزی انقلاب، و عرضه هدایای تبلیغاتی جذاب و دست سازه دانش آموزی از دیگر فعالیت‌های دانش آموزان در این نمایشگاه‌ها خواهد بود.

تشکیل گروه‌های سرود انقلاب و اجرای سرود، بخش ویژه این دوره از جشنواره نمایشگاه‌های دانش آموزی مدرسه انقلاب می‌باشد.

یکی دیگر از بخش‌های ویژه ششمین دوره جشنواره نمایشگاه‌های دانش‌آموزی مدرسه انقلاب، پرداختن به موضوع مهم «جهان، بدون ترور» با هدف گفتمان‌سازی برای اصلاح ساختار‌های آسیب‌پذیر در برابر پدیده شوم تروریسم، و آگاه سازی و توانمندسازی دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان جامعه در برابر این تهدید است.

بر اساس این گزارش؛ همزمان با نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب، همایش استانی با همین موضوع (جهان، بدون ترور) نیز در شهرکرد برگزار می‌شود.

هویت بخشی به دانش آموزان و تشویق آنان نسبت به جریان‌سازی، نیروسازی و تقویت و تعمیق تفکر و روحیه انقلابی در فضای مدرسه، آشناسازی با شخصیت و آرمان حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب، شناخت بیشتر نسبت به انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن و ایجاد نگاهی روشن نسبت به آینده انقلاب اسلامی، افزایش خلاقیت و توانمندی دانش آموزان در عرصه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و هنری، هم افزایی و همکاری صمیمی بین تشکل‌های دانش آموزی، و تجربه فعالیت تشکیلاتی و جمعی، از اهداف برگزاری جشنواره نمایشگاه‌های دانش‌آموزی مدرسه انقلاب با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و بسیج دانش آموزی است.

گفتنی است: در دهه فجر سال گذشته و همزمان با سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، حدود ۷۰ نمایشگاه مدرسه انقلاب در مدارس متوسطه دوم استان چهارمحال و بختیاری برپا شد.

انتهای پیام/ن

جشنواره دانش آموزی با محور‌های دیروز ما، امروز ما و فردای ما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.