اختصاص اعتبار برای اجرای کامل طرح‌های پیرامون حرم رضوی

احیای بافت پیرامون حرم رضوی علاوه بر تعامل بانهاد‌های ذیربط، نیازمند ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

اختصاص اعتبار برای اجرای کامل طرح‌های پیرامون حرم رضوی  به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،شهردار منطقه ثامن در جمع اصحاب رسانه گفت: در راستای حفظ میراث فرهنگی و تاریخی اختلافی بین شهرداری و سازمان میراث فرهنگی نیست، زیرا هدف حفظ و نگهداری از این آثار می‌باشد.

سید مصطفی نعمتی افزود: برای حفظ میراث فرهنگی و به همین منظور به دنبال دستیابی به چارچوبی هستیم که این خانه‌های تاریخی به چرخه زندگی باز گردند.

وی با اشاره به سرانه پایین فضای سبز منطقه گفت: سرانه فضای سبز در این منطقه ۸ هکتار است که سرانه پایینی یت لذا تلاش می‌شود این میزان به ۶۷ هکتار افزایش یابد.

شهردار منطقه ثامن مشهد تصریح کرد: احداث ۹ هزار جای پارک طبقاتی و مکانیزه در اطراف حرم مطهر ضروری است، در برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۱۵۰ هزار نفر شب اقامت در محیط ۳۶۶ هکتاری اطراف حرم مطهر انجام می‌شود.

نعمتی افزود: به دلیل تملک‌های صورت گرفته اکنون در این منطقه تنها ۱۴ هزارنفر جمعیت ساکن دارد، تلاش در راستای ماندگاری ساکنان منطقه انجام می‌شود.

وی گفت: درحال حاضر میزان پیشرفت طرح نوسازی اطراف حرم مطهر ۴۵ درصد می‌باشد و تلاش برای شتاب‌افزایی طرح نوسازی با جذب منابع خصوصی صورت می‌گیرد.

وی برای رفع مشکلات پروژه‌های منطقه تاکید کرد و افزود: با پایان طرح‌های پیرامون اطراف حرم، فضای کسب و کار بهبود یافته و شرایط اقتصادی بهتری ایجاد می‌شود به همین منظور تلاش برای جذب منابع خصوصی در دستور کار قرار دارد تا شتاب در بهسازی بافت اطراف حرم مطهر ایجاد شود.

نعمتی گفت: ۴۱ اثر تاریخی ثبت شده در این منطقه وجود دارد که ۹ اثر تخریب شده، ۴ اثر تاریخی خریداری و خانه تاریخی داروغه و توکلی نیز بازسازی شده و بقعه گنبدخشتی نیز ساماندهی شده است.

وی اجرای کامل طرح را نیازمند اختصاص ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار دانست و ابراز امیدواری کرد: با تعاملات با مجلس و ارگان‌های مرتبط به احیای این بافت سرعت ببخشیم.


انتهای پیام//ف. ح/
 

ضرورت اعتباربرای بازسازی بافت فرسوده حرم مطهر رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.