عطا محمد نور:

موضع آمریکا درباره «بلخ» مداخله در امور داخلی افغانستان محسوب می شود

«عطا محمد نور»، والی برکنار شده بلخ در واکنش به موضع‌گیری سفیر آمریکا در افغانستان گفت: سفیر آمریکا باید قانون اساسی افغانستان را مطالعه کند.

موضع آمریکا درباره «بلخ» مداخله در امور داخلی افغانستان محسوب می شودبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «عطا محمد نور»، والی برکنار شده بلخ در واکنش به موضع‌گیری سفیر آمریکا در افغانستان گفت: سفیر آمریکا باید قانون اساسی افغانستان را مطالعه کند.

جان باس، سفیر آمریکا در کابل اخیرا در اظهاراتی گفته بود: «بر اساس قانون، رئیس جمهور صلاحیت برکناری و یا تعیین مقام های ولایتی را دارد و به قوانین باید احترام گذاشته شود، تنها تروریست ها بیشترین نفع را از تنش‌های سیاسی در افغانستان می‌برند. افغانستان سال‌های زیادی منازعه و کشمکش را تجربه کرده و اکنون دیگر هیچ جایی برای چنین منازعاتی وجود ندارد.»

عطامحمد نور با غیر مسئولانه خواندن اظهارات سفیر آمریکا در کابل گفت: «موضع‌گیری مقامات آمریکایی نباید دموکراسی را نقض کرده و به نحوی صورت بگیرد که مداخله در امور داخلی افغانستان محسوب شود.»

وی بار دیگر بر توافقی بودن حکومت وحدت ملی تاکید کرد و گفت که وی در تشکیل حکومت سهیم است و رئیس جمهور نمی تواند وی را از سمتش عزل کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.