ورود جدی آمریکا به تنش سیاسی داخلی در افغانستان

سفیر آمریکا در کابل در اظهاراتی خواستار پایان فوری تنش ها میان ریاست جمهوری و عطا محمد نور، والی برکنار شده بلخ گردید.

ورود جدی آمریکا به تنش سیاسی داخلی در افغانستانبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «جان باس»، سفیر آمریکا در کابل در اظهاراتی خواستار پایان فوری تنش ها میان ریاست جمهوری و عطا محمد نور، والی برکنار شده بلخ گردید.

وی گفت که افغانستان دیگر توان تنش های داخلی را ندارد و واشنگتن از جریان های سیاسی که به خاطر منافع ملی از منافع حزبی شان بگذرند حمایت خواهد کرد.

سفیر آمریکا در کابل تاکید کرد: «ما می خواهیم تنش‌های به میان آمده هر چه زودتر از طریق سیاسی حل و فصل شود، در حالیکه در سال جاری همه ما گواه برگزاری انتخابات در افغانستان خواهیم بود از این رو نیاز است تا همه جناح ها با احترام گذاشتن به قانون از برگزاری انتخابات و راهکارهای دولت مرکزی حمایت کنند.»

وی عزل و نصل کردن مقامات ولایتی را از اختیارات ریاست جمهوری خواند و افزود: «بر اساس قانون، رئیس جمهور صلاحیت برکناری و یا تعیین مقام های ولایتی را دارد و به قوانین باید احترام گذاشته شود، تنها تروریست ها بیشترین نفع را از تنش‌های سیاسی در افغانستان می‌برند. افغانستان سال‌های زیادی منازعه و کشمکش را تجربه کرده و اکنون دیگر هیچ جایی برای چنین منازعاتی وجود ندارد.»

قابل یادآوری است که چندی پیش «مایک پنس»، معاون ریاست جمهوری آمریکا نیز در گفتگوی تلفنی با اشرف غنی خواستار پایان این تنش ها شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار