اخبار ضد و نقیض درباره مرگ مخالف مشهور عربستانی در زندان

به تازگی خبر‌های ضد و نقیضی درباره مرگ سلمان العوده، که از چهار ماه پیش در زندان به سر می‌برد، منتشر شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره،  خبر‌های ضد و نقیضی درباره مرگ سلمان العوده مخالف مشهور عربستانی در زندان منتشر می‌شود.

به گفته الجزیره، در حالی که هنوز خبر مرگ سلمان العوده تایید نشده است، وخیم بودن حال او و انتقالش از زندان به بیمارستان قطعی است. وضع سلامت این مبلغ عربستانی که در داخل و خارج عربستان سعودی طرفدارانی دارد، نگرانی‌هایی را برانگیخته است.

اخبار ضد و نقیض درباره مرگ مخالف مشهور عربستانی در زندان

سلمان العوده چهار ماه پیش، در پی انتشار مطلبی در صفحه شخصی‌اش در پایگاه اجتماعی توییتر برای حمایت از آشتی بین ریاض و دوحه بازداشت شد.

گزارشگر شبکه الجزیره گفت: عبدالله العوده، فرزند این مبلغ سعودی، گفت اطلاع یافته است که پدرش در پی وخامت حالش در سلول انفرادی، به بیمارستان منتقل شده است.

سازمان عفو بین‌الملل هم تایید کرد سلمان العوده پس از گذراندن پنج ماه حبس انفرادی، به بیمارستان منتقل شد و به خانواده‌اش اجازه ملاقات با او داده نمی‌شود. اتهام رسمی العوده مشخص نیست و او هنوز محاکمه نشده است. مقامات سعودی در این باره به طور کامل سکوت کرده‌اند و به خانواده العوده هم اجازه نمی‌دهند از کشور خارج شوند.

در ادامه این گزارش آمده است: پایتخت‌های کشور‌های بزرگ هم که گاهی اشتیاق زیادی از خود برای حمایت از حقوق بشر در دیگر کشور‌ها نشان می‌دهند، درباره بازداشت بدون محاکمه العوده سکوت کرده‌اند. مسئله قابل توجه آن است که سلمان العوده از جمله مبلغانی در عربستان است که دعوت به اصلاحات می‌کند و تصور آن است که فعالیت‌های او همسو با خط مشی اصلاح طلبانه محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، باشد.

انتهای پیام/

احتمال مرگ مخالف سعودی در زندان

برچسب ها: خاورمیانه ، آسیا ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار