طی ۹ ماهه امسال؛

۱۰۲ نفر بر اثر اعتیاد در سیستان و بلوچستان جان خود را از دست دادند

مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان گفت: در ۹ ماهه نخست سال جاری ۱۰۲ نفر بر اثر اعتیاد در استان سیستان و بلوچستان جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،عبدی مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات اعتیاد ۷۴ نفر بود، ۳۸ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: از کل تلفات اعتیاد در استان ۸۲ نفر مرد و ۲۰ نفر زن بودند این در حالی است که آمار مردان فوت شده بر اثر اعتیاد در نه ماهه سال گذشته ۵۹ و تعداد زنان ۱۵ نفر بود.

عبدی ادامه داد: در این مدت شهرستان‌های زاهدان با ۸۲، ایرانشهر با ۱۱ و چابهار با ۵ فوتی بیشترین و شهرستان‌های سراوان، نیکشهر، زابل و خاش کمترین آمار تلفات اعتیاد را داشته اند.

مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان بیان کرد: بر اساس این گزارش در نه ماهه امسال از کل تلفات اعتیاد ۹۸ نفر بر اثر مصرف مواد مخدر و ۴ نفر بر اثر مصرف مواد محرک جان خود را از دست داده اند.

وی گفت: همچنین در این مدت بیشترین آمار مرگ بر اثر سوءمصرف مواد مخدر با ۲۴ فوتی در تیر ماه و کمترین آن با ۴ فوتی در مهر ماه ثبت شده است.

انتهای پیام/گ

مرگ بر اثر اعتیاد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار