معاون دادگستری:

۶۰ درصد زندانیان سیستان و بلوچستان را معتادان تشکیل می‌دهند

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: از آنجایی که ۶۰ درصد زندانیان استان معتاد به مواد مخدر هستند تشکیل دادگاه‌های درمان مدار در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمدعلی حمیدیان معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم سیستان و بلوچستان اظهار داشت: از سال گذشته قوه قضاییه به دنبال این بود که با نگاه عالمانه بتواند پیشگیری از مواد مخدر را دنبال کند که در این زمینه سند جامع وجود دارد.

حمیدیان افزود: امروز مواد مخدر از بحران‌هایی است که باید مدیریت شود.

وی با اشاره به اهمیت دادگاه درمان مدار گفت: این دادگاه یک سیستم قانونمند ترک اعتیاد و صیانت پس از بهبودی است که در آن معتادان متجاهر در مرحله نخست پس از جمع آوری به مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ ترک اعتیاد ارجاع و پس از بهبودی آزاد می‌شوند.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان افزود: چنانچه این قبیل معتادان ترک اعتیاد نکردند در مرحله بعد پس از جمع آوری به عنوان مجرم به زندان‌ها انتقال می‌یابند.

حمیدی رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با بیان اینکه امروز جامعه هدف شورای پیشگیری مشخص است گفت: برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید تمام تلاش خود را بکار گیریم و بر اساس واقعیت‌های جامعه برنامه ریزی کنیم.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی با بیان اینکه امروز سیستان و بلوچستان از فضای بسیار خوب اجتماعی و امنیتی برخوردار است اظهار داشت: با توجه به اهمیت جوانان و نوجوانان اقدامات خوب پیشگیرانه‌ای در جامعه درحال انجام است.

وی تاکید کرد: اقدامات پیشگیرانه را برای دانش آموزان مقاطع ابتدایی به دلیل تاثیر گذاری باید با جدیت بسیار زیادی در دستور کار قرار داد.

حمیدی گفت: آموزش و پرورش باید آسیب‌های دانش آموزان را مدیریت کند.

وی بیان کرد: در این راستا طرح نماد یکی از طرح‌های مهم است که بسیار نتیجه بخش خواهد بود.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان با اشاره به طرح کاداستر گفت: این طرح می‌تواند پیشگیرانه باشد و دعاوی اختلافات ملکی را کاهش دهد.

وی با اشاره به دادگاه درمان مدار گفت: دادگاه درمان مدار یک سیستم تشویق و تنبیه است که معتاد یا باید درمان شود یا به زندان برود.

انتهای پیام/ع

مواد مخدر از بحران‌هایی است که باید مدیریت شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار