درخت چنار کهنسال روستای انار به ثبت ملی می رسد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشگین شهر گفت: در نظر داریم درخت چنار حدودا 800 - 1000 ساله روستای انار از توابع این شهرستان به ثبت ملی برسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محرم جعفری، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشگین شهر در نشست هم فکری با اعضای انجمن میراث فرهنگی بخش مشگین شرقی شهرستان مشگین شهر تصریح کرد: پس از آزاد سازی حریم درخت کهنسال انار با همکاری بخشداری  و دهیاری این اثر ارزشمند به ثبت ملی می رسد.

وی افزود: همچنین به منظور ساماندهی شهریری اثر باستانی مشگین شهر اعتبار مرمت اختصاص یافته و پوشش حفاظتی نیز اجرا می شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین شهر ادامه داد: حفاظت از آثار تاریخی تنها وظیفه میراث فرهنگی نیست و انتظار می رود با توجه به گستره و تنوع آثار شهروندان نیز مشارکت کنند.

به گفته جعفری به منظور جلب مشارکت شهروندان، انجمن های میراث فرهنگی نقش کلیدی دارند و می توانند در مسیر تقویت و تحکیم هویت فرهنگی و حفاظت از آثار ارزشمند تاریخی و فرهنگی ادارات میراث فرهنگی را یاری کنند.

وی متذکر شد: انجمن های میراث فرهنگی در واقع امکانات و ظرفیت هایی هستند که از نیرو های مردمی و علاقمندان میراث فرهنگی تشکیل می‌شود که به صورت یک شبکه گسترده آموزش های لازم را در خصوص حفاظت از آثار تاریخی می بینند و با همکاری آنها میراث گرانبهای این مرز و بوم حفظ و حراست می‌شود.

انتهای پیام/ح

اختصاص اعتبار مرمت برای ساماندهی شهریری مشگین شهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.