انتقال 12 مجروح حمله تروریستی کابل به ایران برای درمان

12 تن از مجروحان حمله تروریستی هفتم جدی/ دی ماه جاری که در آن فرد انتحاری نشست علمی مرکز فرهنگی - پژوهشی تبیان افغانستان را در شهر کابل هدف قرار داده بود، برای ادامه درمان به ایران اعزام شده اند.

انتقال 12 مجروح حمله تروریستی کابل به ایران برای درمانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل اعلام کرد که 12 تن از مجروحان حمله تروریستی هفتم جدی/ دی ماه جاری که در آن فرد انتحاری نشست علمی مرکز فرهنگی - پژوهشی تبیان افغانستان را در شهر کابل هدف قرار داده بود، برای ادامه درمان به ایران اعزام شده اند.

سفارت ایران در کابل همچنین در اطلاعیه خود آورده است به دنبال وقوع این حادثه «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران دستورات لازم را برای ارایه کمک و پذیرش مجروحان این حمله دلخراش را خطاب به ادارات ذیربط صادر کرد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران نیز در کمترین زمان ممکن ضمن انجام هماهنگی های لازم با مقامات جمهوری اسلامی افغانستان، زمینه انتقال مجروحان را فراهم کرد و در نتیجه این اقدامات؛ 12 مجروح آن حادثه به یکی از مراکز درمانی شهر مشهد مقدس مرکز استان خراسان رضوی منتقل شدند.

در روز پنجشنبه هفتم جدی/ دی ماه جاری مرکز فرهنگی پژوهشی تبیان و خبرگزاری صدای افغان (آوا) مورد حمله تروریستی قرار گرفت و فردی انتحاری خود را به جلسه علمی این مرکز که در جریان بود، رساند و با عملی کردن نیت شیطانی خود موجب کشته و زخمی شدن بیش از 100جوان تحصیلکرده و اندیشمندان حاضر در این نشست شد.

اطلاعیه سفارت ایران می افزاید، در پی بررسی و معاینات پزشکی صورت گرفته توسط کمیسیونی موظف؛ تعداد 16 مجروح این حادثه نیازمند اعزام برای ادامه درمان تشخیص داده شدند که پس از تهیه و تنظیم مدارک مورد نیاز امروز 12 تن اعزام شدند و در روزهای آینده نیز چهار تن باقی به مشهد منتقل خواهند شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار