یزدان دوست در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

حرکت دانشگاه به سوی تحقق طرح‌های اقتصاد مقاومتی

معاون بین الملل دانشگاه خواجه نصیر گفت:در نظر داریم با حرکتی منسجم در راه تحقق طرح‌های اقتصاد مقاومتی رتبه‌های کمتر از 200 را از آن خود کنیم.

حرکت دانشگاه خواجه نصیر در زمینه شعار سالفرهاد یزدان دوست معاون بین الملل دانشگاه خواجه نصیر در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در حال حاضر بعضی از دانشگاه‌های ما در آسیا سرآمد هستند و رتبه‌های کمتر از 500 را به خود اختصاص داده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به بیانات رهبری در خصوص شعار سال  در نظر داریم با حرکتی منسجم  برای تحقق طرح‌های اقتصاد مقاومتی رتبه‌های کمتر از 200 را از آن خود کنیم.

معاون بین الملل دانشگاه خواجه نصیر افزود: هدف دانشگاه‌ها در ابتدا تلاش برای دستیابی به شاخص‌های مطرح شده در چارچوب وزارت علوم است.

یزدان دوست تصریح کرد: بعد از این رسیدن به هدف باید ارزیابی مجدد در خصوص دستاوردها صورت بگیرد و میزان توفیق دانشگاه‌ها در این امر به صورت مستمر و تا زمانی که بتوانند  به تراز بین‌المللی ارتقا پیداکنند، بررسی شود.

ضرورت ایجاد تنوع ملیتی در دانشگاه‌ها

وی اظهار داشت: یکی از اهداف دانشگاه ها رسیدن به سطح بین المللی است، پس باید بتوانیم دانشجوی خارجی جذب کنیم و تنوع ملیتی دانشجویان را در دانشگاهایمان افزایش دهیم.

معاون بین الملل دانشگاه خواجه نصیر اظهار داشت: در حال حاضر دوره‌های مشترکی با دانشگاه‌های معتبر خارجی  نظیر هلند و روسیه داریم و در این زمینه توانستیم 6 رشته رسمی مشترک با این دانشگاه ها داشته باشیم.

یزدان دوست یادآورشد: در حال حاضر با برگزاری دوره‌های مشترک، دانشجویان 2 مدرک تحصیلی از دانشگاه های داخل و خارج دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به تعاملات علمی ایران و دیگر کشورهای جهان، در بسیاری از دانشگاه‌ها دفاتر همکاری‌های بین المللی به معاونت بین‌الملل تبدیل شده است و  تعاملات بین المللی دانشگاه‌های ایران و سایر کشورها در سطح وسیع‌تری  پیگیری می‌شود.

معاون بین الملل دانشگاه خواجه نصیر اظهار داشت: قرار است دانشجویانی که در این دوره ها پذیرفته می‌شوند نیمی از تحصیل خود را در دانشگاه خواجه نصیر و نیمی دیگری از تحصیل خود را در یک دانشگاه خارجی بگذرانند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار