خاکی صدیق در پنجمین همایش پیشرفت و توسعه علمی کشور:

دانشگاه کارآفرین مهم‌ترین نیاز کشورهاست

رئیس دانشگاه خواجه نصیر گفت: دانشگاه کارآفرین مهم‌ترین نیاز هر کشور است، بر همین اساس دانشگاه‌های طراز اول دنیا همگی کارآفرین هستند.

دانشگاه کارآفرین مهم‌ترین نیاز فعلی کشور استبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  علی خاکی صدیق رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در پنجمین همایش پیشرفت و توسعه علمی کشور که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، اظهار کرد: کارآفرینی در دانشگاه نقشی اساسی در اقتصاد هر کشوری دارد، به همین دلیل باید با آزمون‌های مختلف سطح کارآفرینی دانشگاه‌ها مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: کارآفرینی باید در دانشگاه نقش محوری داشته باشد و در همه پیوندها و لایه‌های آن پیاده‌سازی شود؛ هر دانشگاه باید بر اساس توانایی و محیط پیرامونی خود مدل کارآفرینی ویژه خود را ارائه دهد.

اختصاص بودجه کافی به راهبردهای مالی پایدار برای کارآفرینی دانشجویان

خاکی صدیق اختصاص بودجه کافی به راهبرد های مالی پایدار برای کارآفرینی و جلب نظر همکاری اساتید و دانشجویان در طرح‌های کارآفرینی را لازمه ظرفیت‌سازی و سرمایه‌گذاری در کارآفرینی عنوان کرد و افزود: باید امکان حضور متخصصان کارآفرینی در بدنه اداری، آموزشی و پژوهشی دانشگاه‌ها فراهم شود.

رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در خصوص هموارسازی مسیر کارآفرینی گفت: برای توسعه و ترویج کارآفرینی باید در آموزش‌های سنتی با تنوع موضوعی ایجاد کرد و روحیه کارآفرینی را در دانشجویان افزایش داد و با ارزیابی مستمر سطح فعالیت در این عرصه شناسایی شود.

وی یادآور شد: برقراری ارتباط‌های بین‌المللی لازمه پیشرفت در این عرصه است و با دعوت از اساتید و کارآفرینان بین المللی می‌توان بهتر با آخرین روش‌های کارآفرینی در دانشگاه‌ها آشنا شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار