جلوگیری از قطع پای یک بیمار اعزامی در بیمارستان امام رضا

مسئول واحد کنترل زخم بیمارستان امام رضا کرمانشاه گفت: جلوگیری از قطع پای یک بیمار اعزامی را می توان یکی از هزاران اتفاقات خوبی دانست که چندی پیش در این بیمارستان رقم خورد .

جلوگیری از قطع پای یک بیمار اعزامی در بیمارستان امام رضافلاحی مسئول کنترل زخم بیمارستان امام رضا کرمانشاه  در گفتگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  ؛  گفت:  خانمی 47ساله که بدلیل تصادف با کامیون دچار پارگی شدید وزخم بسیار وسیع و عمیق وخون ریزی دهنده،در پشت ران شده بود باتوجه به روند بهبودی بسیارکند زخم ،علی رغم بستری حدود 40 روز و انجام شستشو و پانسمان های متعدد دریکی از مراکز درمانی به علت احتمال بروز عوارضی مانند عفونت، خونریزی و تشکیل لخته خون در پا و مزمن شدن زخم در معرض قطع پا قرار داشت .

وی ادامه داد:پس از اعزام این بیمار به بیمارستان امام رضا (ع) با اقدامات تخصصی پرستاری توسط سوپروایزر کنترل زخم این بیمارستان ، شامل شستشوی زخم و با استفاده از سیستم فشار منفی و گرافت آمنیون در عرض12 روز و تنها در 4 جلسه پانسمان،این زخم به یک زخم سطحی تبدیل گردید و در نهایت توسط جراح پلاستیک با عمل گرافت پوستی بسته شد .

فلاحی همچنین علاوه بر این، بیمار دارای زخم های متعدد درجه 3 دارای بافت های نکروزه و مرده بود که همه آنها التیام یافتند وبیماربا پاهای سالم وحال مساعد ترخیص شد.

وی ادامه داد: مجتمع عظیم بیمارستانی امام رضا (ع)با توجه به توسعه اورژانس واضافه شدن بیمارستان سوختگی ،مرکز جامع سرطان ومرکز سل مقاوم به درمان(MDRTB) درسال آینده به یک مجتمع بیمارستانی هزار تختخوابی مبدل خواهد شد.

فلاحی گفت: این بیمارستان به عنوان یک بیمارستان جنرال ومرکز سطح 3 ارجاع بیماران ، پذیرای بیماران صعب العلاج بیمارستانهای غرب کشور وشهرستانهای استا ن ودر واقع ایستگاه آخر درمان در غرب کشور میباشد.

وی گفت:تعدادبسیار زیادی ازبیماران بیمارستان امام رضا (ع) را بیماران اعزامی از مراکز دیگرتشکیل می دهند که یا امید به درمان کمتری در آنها مشاهده شده ویا باید تحت اعمال فوق تخصصی قرار بگیرند که بدلیل مجهز بودن این مجتمع بیمارستانی به نیروهای متخصص وفوق تخصص وتجهیزات پیشرفته ،به این مرکزاعزام می شوند.


 

انتهای  پیام/ز

 

 

درسال آینده بیمارستان امام رضا به  مجتمع بیمارستانی هزار تختخوابی مبدل خواهد شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار