کنترل وزن با ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی در هفته

رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: افراد می توانند با ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی در هفته وزن خود را کنترل کنند.

کنترل وزن با ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی در هفتهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ دکتر زهرا اباصلتی افزود: يكی از بهترين روش های كاهش چربی بدن از طريق ورزش های هوازی منظم مانند پياده روی، دوچرخه سواری، بالا رفتن از پله ها و شنا می باشد.

وی گفت: افراد دچار اضافه وزن یا چاق برای جلوگيری از چاقی بيشتر يا به منظور كاهش وزنی ملايم و سبک، بايستی حداقل ۱۵۰ دقيقه در هفته فعاليت بدنی با شدت متوسط داشته باشند.

رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: به منظور كاهش وزن معنی دار به ۲۵۰ تا ۵۰۰ دقيقه در هفته فعاليت بدنی نياز است كه بايد به صورت تدريجی مقدار فعاليت بدنی را همزمان با بهبود تحمل فرد و قوای جسمانی اش افزايش داد.

اباصلتی با تأكيد بر افزایش فعاليت بدنی روزانه، گفت: گرچه ورزش منظم هوازی موثرترين راه سوختن كالری و كاهش وزن اضافی است اما می توان با اصلاح شیوه زندگی و با تغييراتی ساده در طول روز به هدف کنترل وزن رسید.

انتهای پیام// م.م

کاهش وزن با ورزش روزانه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار