استاندار کرمان خبر داد؛

پیگیری و آمادگی کرمان برای برگزاری کنفرانس جهانی کنارصندل

استاندار کرمان از پیگیری و آمادگی مدیریت استان برای برگزاری کنفرانس جهانی کنارصندل در منطقه جیرفت خبر داد و گفت: با برگزاری این کنفرانس، تمدن چند هزار ساله جیرفت را به جهان معرفی خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علیرضا رزم حسینی شامگاه یکشنبه در نشست صمیمی با روسای دانشگاه های سراسر استان کرمان که به میزبانی دانشگاه باهنر کرمان برگزار شد، خواستار راه اندازی شورای هماهنگی دانشگاه های استان به منظور تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت و دستگاه های اجرایی استان شد.


وی در این نشست با بیان سوالاتی همچون "نقش دانشگاه در توسعه و پیشرفت کشور و چگونگی استفاده از ظرفیت علمی دانشگاهی برای توسعه استان" و "بیان مسائل و مشکلات دانشجویان علاوه بر مسائل صنفی" و همچنین "شناخت دانشجویان از مسائل و مشکلات جامعه" و " آینده دانشگاه را در آینده چگونه می بینید" ، از روسای دانشگاه های استان درخواست کرد تا بی پرده و بدون سانسور به این سوالات پاسخ دهند.


استاندار کرمان عدم شفافیت و صداقت دولتها با مردم را یکی از مسائل و مشکلات جامعه دانست که دولتمردان باید بدان پاسخ دهند و قابل انکار نیست.


وی یادآورشد: با برگزاری نشست های مشترک با دانشگاهیان به صورت دو ماه یکبار و برقراری ارتباط تنگاتنگ بین دانشگاه و دولت، می توان توسعه و پیشرفت استان کرمان را رقم زد.


رزم حسینی با اشاره به تهیه و تدوین پیوست فرهنگی برای اجرا در مناطق هشتگانه اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: اکنون توپ مسائل فرهنگی در زمین علمای دین است و یکی از اهداف طرح مثلث توسعه اقتصادی ترویج فرهنگ کار و تلاش توسط ائمه جمعه و جماعات است.


وی با تاکید براینکه مطالبه گری باید از دانشگاه های استان آغاز شود، اظهارکرد: روسای دانشگاه های سراسر استان از پروژه های اقتصاد مقاومتی همچون قلعه گنج، شهداد، گلباف، سیریز و ... بازدید نموده و پس از راست آزمایی، اقدامات را اطلاع رسانی نمایند.


استاندار کرمان با اشاره به کلنگ زنی کارخانه تولید پلاسمای خون در کرمان با حضور رئیس قوه مقننه طی سال گذشته، گفت: پنج کارخانه پلاسمای خون در جهان وجود دارد لذا دریافت مجوزات لازم جهت احداث این کارخانه در کرمان یک کار دشوار و سخت بود که اکنون عملیات اجرایی آن آغاز و کارهای زیربنایی در حال انجام است.


رزم حسینی پائین بودن ضریب مطالبه گری مردم را یکی از دلایل وجود تبعیض در جامعه عنوان کرد و افزود: امید می رود ضریب مطالبه‌گری مردم کرمان از مسیر قانون، عقل گرایی و خردگرایی افزایش یابد.


وی با اشاره به اعتراضات اخیر در کشور، یادآورشد: در کرمان نیز به تبع کشور اعتراضات مختصری برگزار شد اما این موضوع با تدبیر، گفتمان و بدون حرکت قهرآمیز خاتمه یافت و کرمان تنها استانی است که در سطح کشور پیشگام شده تا بحث پاسخگویی مدیران به معترضین را از هفته گذشته آغاز کند.


استاندار کرمان اظهار کرد: نواقصی در بخش‌های مختلف بدلیل سوء تدبیر و مدیریت وجود دارد که در این راستا پیشنهادی به وزیر کشور ارائه شده تا استان کرمان، محلی را برای معترضین مشخص کند تا مسئولین دینی و اجرایی در میان آنها حضور یابند و به آنها پاسخ دهند.


رزم حسینی با تاکید براینکه جوانان از اقدامات افراط و تفریط‌ گرایانه مسئولین گریزان شده اند، تصریح کرد: در استان کرمان در راستای افزایش سطح نشاط اجتماعی اقداماتی همچون برگزاری کنسرت های شرعی و قانونی صورت گرفته است که در این راستا باید از آیت الله جعفری نماینده سابق ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان قدردانی کرد که زمینه این امر را فراهم نمودند.


وی بر استفاده از ظرفیت هیات علمی، اساتید و روسای دانشگاه های سراسر استان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: برای استفاده از طرح جهاددانشگاهی برای مقاوم سازی کرمان در برابر زلزله و زمان بحران آمادگی لازم وجود دارد.


استاندار کرمان در ادامه با اشاره به حمایت های دولت از طرح کارورزی، افزود: دولت به منظور توسعه اشتغال با تاکید بر خود اشتغالی و اشتغال های خرد بیش از یک هزار و ۳۶۰ میلیارد تومان در سال جاری با بهره چهار درصد و بازپرداخت ۴تا ۶ ساله اختصاص داده است.


رزم حسینی با تاکید براینکه اطلاعات باید به صورت شفاف در اختیار مردم قرار گیرد تا عمق بی اعتمادی بین مردم و مسئولین کاهش یابد، یادآورشد: در استان کرمان از معترضین هراس نداریم و این بدلیل فضای عقلانی حاکم در استان است که دوم اینکه آنان را فرزندان خودمان می دانیم و معتقد هستیم وحشت زمانی ایجاد می شود که اوج بی اعتمادی بین دولت و ملت شکاف ایجاد کند.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این نشست با تاکید براینکه استاندار کرمان اهتمام دارد از ظرفیت علمی دانشگاهیان برای توسعه استان استفاده کند، گفت: براساس حدیث قدسی، خداوند متعال بر عهده هر کدام از علما ودانشگاهیان یک تعهدی قرار داده است.


حجت الاسلام امان‌الله علیمرادی خواستار تشکیل یک نظام در استان شد که براساس این نظام از ظرفیت دانشگاهیان استفاده شود،افزود: یک شورای کلان راهبردی دارای چندین کارگروه در ذیل این نظام از همه بخش ها تشکیل شود تا بتوان از ظرفیت‌های استان حداکثر استفاده را داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان نیز در ادامه این نشست ضمن تشریح طرح کارورزی در استان (فارغ التحصیلان می توانند در بخش خصوصی به صورت کارورز مشغول به کار شوند و دولت نیز متعهد شده طی دوسال سهم بیمه را پرداخت کند)، تصریح کرد: دانشگاه باید وارد صنعت شود و عارضه یابی کند و نباید منتظر دعوت کردن آنها به صنعت شوند.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان نیز در این نشست از این دانشگاه به عنوان بزرگترین دانشگاه جنوب شرق کشور یاد کرد و گفت: این دانشگاه دارای 16 هزار دانشجو است که هزار دانشجوی آن در مقطع دکتری تخصصی مشغول به تحصیل می باشند.


طاهر افزود: دانشگاه شهید باهنر کرمان 650 نفر عضو هیات علمی دارد که صد نفر آنها استاد تمام (پروفسور) و مابقی استادیار می باشند.

انتهای پیام/ی

دانشگاه منتظر دعوت صنعت نماند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار