قلعه میرناصرخان شهردوساری عنبرآباد مرمت می شود

مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمان گفت:قلعه تاریخی میرناصر خان شهر دوساری یکی از بناهای مهم تاریخی است که ثبت ملی شده است وبزودی کار مرمت آن آغاز خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، محمود وفایی مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمان  در حاشیه بازدید از مجتمع‌های تفریحی گردشگری عنبرآباد گفت: سال گذشته بیش از 50 هزار نفر از مکان‌های گردشگری و تاریخی عنبرآباد بازدید کردند که بیشترین بازدید از بندر دوساری، گمرکان و آبشارها صورت گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان با بیان اینکه در حوزه زیرساخت‌های گردشگری عنبرآباد اتفاقات بسیار خوبی افتاده است، افزود: شهرستان عنبرآباد زیرساخت‌های بسیار خوبی در زمینه پذیرایی، تفریحی و اقامتی دارد و یکی از شهرستان‌های پیشرو در منطقه است.

وی با اشاره به اینکه مجموعه‌های تفریحی گردشگری این شهرستان امکانات بسیار خوبی دارند و امکان سرویس‌دهی به گردشگران داخلی و خارجی را دارند، عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های مثبت این شهرستان همجواری با تپه‌های باستانی کنارصندل است که این هم می‌تواند یک ظرفیت بسیار خوبی برای جذب گردشگر باشد.

وفایی بیان داشت: تپه‌های کنارصندل و محوطه باستانی یکی از محوطه‌های تاریخی و در حقیقت شاه‌بیت باستان‌شناسی ایران است و در همجواری چنین مکان مهمی چنین زیرساخت‌هایی لازم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از 50 هزار نفر گردشگر از مناطق دیدنی عنبرآباد دیدن کردند، گفت: این آمار بسیار خوبی است و بیشترین بازدید گردشگران از بندردوساری،گمرکان و آبشارهای این منطقه است.

وفایی افزود: آبشار رودفرق عنبرآباد یکی از بلندترین آبشارهای کرمان و ایران از نظر ارتفاع است و کسانی که بخواهند در این مکان سرمایه‌گذاری کنند میراث فرهنگی هم مشارکت خواهد کرد و مجوزهای لازم و تسهیلات به سرمایه‌گذار داده خواهد شد.

وی در ادامه بازدید از قلعه میرناصرخان شهر دوساری عنبرآباد گفت: این قلعه یکی از بناهای مهم تاریخی است که ثبت ملی شد و می‌تواند نماد شهر دوساری باشد و کار مرمت آن به‌زودی آغاز خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان همچنین در بازدید از بندر دوساری عنبرآباد گفت:کمپ گردشگری در آینده نزدیک در این مکان راه‌اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/ی

مرمت قلعه تاریخی شهر دوساری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار