مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان:

۱۴ خوشه کسب‌وکار در لرستان تشکیل شد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان از شناسایی و تشکیل ۱۴ خوشه کسب و کار در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ بختیار رازانی گفت: اکنون حمایت‌های مختلفی از صنایع کوچک و متوسط مستقر در شهرک‌های صنعتی انجام می‌شود تا بتوان شاهد توسعه بیش از پیش و حل مشکلات آنها بود.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه تسهیلات مناسبی در قالب طرح رونق تولید به واحدهای تولیدی پرداخت می‌شود و امیدواریم روند پرداخت‌ها تسریع یابد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان عنوان کرد: از سوی دیگر بیش از ۵۰ درصد از هزینه‌های حضور واحدهای تولیدی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و تورهای صنعتی را پرداخت می‌کنیم.

رازانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تشکیل خوشه‌های تولیدی در لرستان، افزود: یکی از حمایت‌های انجام شده از صنایع کوچک تشکیل خوشه‌های صنعتی بوده که در این راستا اقدامات بسیار مناسبی انجام شده است.

وی عنوان کرد: پیشینه تشکیل خوشه‌ها در جهان به حدود ۴۰ سال و در کشورمان به ۱۵ سال باز می‌گردد چرا که سیاست دولت به جای حمایت از یک بنگاه، پشتیبانی از یک مجموعه بنگاه همگن که دارای پتانسیل، ظرفیت و معضلات مشابهی دارند است.

این مسوئل اظهار داشت: در لرستان ۳ خوشه در سال‌های گذشته تشکیل و اکنون نیز ۱۱ خوشه نیز شناسایی و در حال توسعه هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان بیان کرد: خوشه‌ها پتانسیل‌های استان بوده و اکنون شاهد شناسایی و تشکیل خوشه‌هایی همچون گیاهان دارویی، گلیم، جاجیم و ماشته، سنگ و فرش دستباف هستیم.

رازانی افزود: در قالب تشکیل خوشه حمایت‌های مورد نیاز از واحدهای صنعتی همگن انجام شده و مطمئنا به دنبال توسعه این حوزه هستیم.

انتهای پیام/د

شناسایی ۱۴ خوشه کسب‌وکار در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.