پورحاجت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

رونق در بافت فرسوده در گرو معافیت‌های مالیاتی

دبیر انجمن انبوه‌سازان کشور گفت: در صورتیکه معافیت‌های مالیاتی برای سازندگان در بافت فرسوده در نظر گرفته شود؛ رونق به این بخش باز می‌گردد.

سرمایه‌گذاران در بافت‌های فرسوده را معاف کنیم / رکود در بافت های فرسوده سنگین‌تر استفرشید پورحاجت دبیرانجمن انبوه‌سازان کشور در گفتگو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: نوسازی بافت‌های فرسوده باید تنها یک متولی داشته باشد تا از طریق آن بتوانند با سیستم‌های مختلف ارتباط بگیرند و پروژه‌ها را تکمیل کنند.

پورحاجت در ادامه افزود: باید این واقعیت را پذیرفت که بافت‌های فرسوده هویت یک شهر به شمار می‌روند و ساخت و ساز در این بخش کار بسیار سخت و پیچیده‌ای است.

وی تصریح کرد: متأسفانه آمارهای خوبی در نوسازی بافت‌های فرسوده نداریم و نتوانسته‌ایم طی برنامه‌ریزی‌های متناسب این بازسازی را انجام دهیم.

دبیرانجمن انبوه‌سازان کشور بیان کرد: رکود مسکن در مناطقی که بافت‌های فرسوده وجود دارد، نسبت به سایر مناطق بیشتر است و سرمایه‌گذاران به دلیل نداشتن رونق در این بخش؛ انگیزه‌ای برای سرمایه‌گذاری ندارند.

وی تاکید کرد: باید سیاست‌گذاری‌های جدیدی در این حوزه انجام شود و بسته‌های ویژه‌ای برای ساخت‌ و ساز در این مناطق در نظر بگیریم.

پورحاجت با اشاره به سرفصل مهم در نوسازی بافت‌های فرسوده گفت: یکی از این بسته‌ها مربوط به بخش مالی است، به طوریکه تسهیلات مناسب و معافیتهای مالیاتی را برای سازندگان در نظر بگیرند تا نوسازی بافت‌های فرسوده پررنگ‌تر شود.

دبیر انجمن انبوه‌سازان کشور افزود: در صورتیکه معافیت‌های مالیاتی برای سازندگان در این بخش در نظر گرفته شود؛ سرمایه‌گذاری و رونق نیز به این حوزه هدایت می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: باید بتوانیم با ایجاد یک نهاد مستقل در این حوزه تا پایان برنامه ششم، بخش عمده‌ای از بافت‌های فرسوده را به بهترین کیفیت نوسازی کنیم.

انتهای پیام /

رکود بازار مسکن، فرصتی برای ارتقای کیفیت در بافت‌های فرسوده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.