تا پایان دولت دوازدهم 20 هزار تخت به بیمارستان‌های کشور افزوده می‌شود

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به کمبود ۱۰۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور گفت: تا پایان دولت دوازدهم ۲۰ هزار تخت به بیمارستان‌های کشور افزوده می‌شود.

۲۰ هزار تخت به ظرفیت بیمارستان‌های کشور اضافه می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  علیرضا رئیسی ظهر امروز در بررسی روند اجرایی بیمارستان 17 شهریور برازجان با تاکید بر افزایش بیمارستان‌های خصوصی و نقش این مراکز درمانی در ارائه خدمات مطلوب به بیماران اظهار داشت: مجوز احداث 3 بیمارستان خصوصی در استان بوشهرصادر شده که با پایان ساخت این بیمارستان‌ها، میانگین تخت‌های بیمارستانی استان بوشهر به میزان 2.2 درصد می‌رسد که از میانگین کشوری بالاتر است.

وی، با بیان اینکه ضریب تخت بیمارستانی کشور نسبت به جمعیت به 1.56 صدم در یک‌هزار نفر است گفت: اکنون در کشور با کمبود 100 هزار تخت بیمارستانی مواجه هستیم که با تکمیل بیمارستان‌های در دست ساخت  بخشی از مشکلات این حوزه برطرف می‌شود.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه در دولت یازدهم 24 هزار تخت بیمارستانی به تخت‌های مراکز درمانی افزوده شد افزود: تا پایان دولت دوازدهم  20 هزار  تخت دیگر به بیمارستان‌های کشور افزوده می‌شود.

رئیسی، افزایش و تأمین نیروی انسانی در بخش درمان را یکی از اولویت‌ها دانست و افزود: با توجه به مجوزهای صادرشده در تأمین نیروی انسانی راهکارهایی  لازم ارائه شده است.

وی  با بیان اینکه ساخت بیمارستان 17 شهریور برازجان چهار ماه پیش آغاز شده خاطر نشان کرد:روند پیشرفت آن بر اساس برنامه زمان‌بندی مطلوب است و با تکمیل آن  به‌عنوان یک بیمارستان ارجاعی و حتی آموزشی تبدیل می‌شود.

انتهای پیام/پ

۲۰ هزار تخت به ظرفیت بیمارستان‌های کشور اضافه می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.