ظرفیت بالای کاشان در کاشت گیاهان دارویی

شهرستان نطنزظرفیت توسعه کاشت گیاهان داروئی را دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیر جهاد کشاورزی نطنز امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: کشاورزی شغل اول مردم این شهرستان است و اکثر مردم از راه کشاورزی درآمد کسب می‌کنند، ولی به خاطر خشک‌سالی‌های اخیر بحث تغییر الگوی کشت مد نظر قرار گرفته و امروز به یک ضرورت تبدیل شده است.

عبدالرضا مهدی بادی افزود: بر همین اساس آموزش کشاورزان جهت تغییر الگوی کشت در دستور کار قرار گرفت و در ماه اخیر با توجه به شرایط متنوع آب و هوایی مناسب کشت گل‌های آپارتمانی یک دوره چهار روزه مهارتی پرورش گل‌های آپارتمانی برای 27 نفر پیرامون اصول کاشت و نگهداری گل‌های آپارتمانی شاخص برگزار و این افراد برای کاشت این گل‌ها برای درآمدزایی تشویق شدند.

مدیر جهاد کشاورزی نطنز تصریح کرد:کشت گیاهان دارویی در شهرستان نطنز از چند سال گذشته مورد نظر قرار گرفته و این شهرستان می‌تواند الگوی مناسبی برای کاشت گیاهان دارویی در استان باشد و در این راستا به کاشت زعفران توجه ویژه و خاصی شده است که برداشت حدود هزار و 500 کیلو زعفران خشک در سال جاری در شهرستان نطنز یک رکورد منحصر بفرد بشمار می‌رود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر 230 هکتار سطح زیرکشت زعفران است، بیان کرد: با توجه به اینکه این گیاه دارویی برای آب و هوای مناسب شهرستان نطنز مناسب است کاشت این گیاه در حال توسعه است و در این راستا کلاس‌های آموزشی برای کاشت بهینه این گیاه در این فصل در حال برگزاری است.

مهدی بادی عنوان کرد: در هفته گذشته یک دوره شش روزه مهارتی زراعت زعفران با حضور 29 نفر از متقاضیان و زنان روستایی پیرامون اصول کاشت داشت و برداشت زعفران برگزار و همچنین برای توسعه کاشت گیاهان دارویی نیز یک دوره چهار روزه، کلاس مهارتی زراعت گیاهان دارویی برای 30 نفر برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان نطنزظرفیت توسعه کاشت گیاهان داروئی سازگار با  گونه‌های گیاهان داروئی با شرایط آب و هوایی منطقه  نظیر سیر، بابونه، بادام تلخ، خاکشیر، موسیر، آویشن، زرشک را  دارد.

 

انتهای پیام/م

 

تولید 1500 کیلوگرم زعفران خشک در نطنز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار