مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تیران و کرون

200 هکتار از اراضی تیران و کرون زیر کشت گیاهان دارویی رفت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تیران و کرون گفت: 200 هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه در سالجاری زیر کشت گیاهان دارویی قرارگرفت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن حاج عابدی  افزود: موسیر، زعفران، نعنا، گل گاوزبان،آلوورا و بادرنجبو از جمله گیاهان دارویی است که در شهرستان تیران و کرون کشت شده است.

وی بیان کرد: به طور میانگین در هر هکتار از اراضی زعفران بیش از سه کیلوگرم زعفران برداشت می شود و برداشت زعفران در تیران و کرون توسط کشاورزان در حال انجام است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تیران و کرون با اشاره به وضعیت آب و هوایی استان اصفهان و لزوم سرمایه گذاری بر کشت گیاهان و درختانی با مصرف کمتر آب و سازگار با آب و هوا، گفت: کشت زعفران و گیاهان دارویی از جمله کشت هایی است که کمترین آب را نیاز دارد و با آب و هوای استان اصفهان سازگار است.

وی اضافه کرد: کاشت زعفران در شهرستان تیران و کرون با استقبال کشاورزان روبه رو شده و زعفران برداشت شده به بیرون از استان صادر می شود.

حاج عابدی اضافه کرد: نمایشگاه اقتصاد مقاومتی از تولیدات کشاورزی شهرستان تیران و کرون در بخش کرون این شهرستان برپا شده است.

 

انتهای پیام/م 

 

کشت 200 هکتار از اراضی تیران وکرون زیرکشت گیاهان دارویی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.