رشیدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

صدور 300 هزار کارت منزلت اجتماعی برای بازنشستگان

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری گفت:از سال گذشته ثبت نام و واگذاری کارت منزلت بازنشستگان شروع شده که تا کنون بیش از 300 هزار بازنشسته کارت را دریافت کرده اند.

صدور 300 هزار کارت منزلت اجتماعی برای بازنشستگان تا کنونعباس رشیدی مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری، در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد:کارت منزلت اجتماعی بازنشستگان به منزله کارت شناسایی و هویتی افراد بازنشسته به شمار می رود.

وی ادامه داد:از سال گذشته کار ثبت نام و واگذاری "کارت منزلت بازنشستگان" در دفاتر پیشخوان دولت در سراسر کشور شروع شده است و تا کنون بیش از 300 هزار بازنشسته برای دریافت کارت اقدام و کارت فوق را دریافت کرده اند.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری خاطرنشان کرد: طی مذاکراتی که صندوق بازنشستگی کشوری با سازمان میراث فرهنگی کشور انجام داده است، بازنشستگان می توانند با ارائه کارت منزلت بازنشستگی خود از اماکنی چون باغ موزه ها و سایر اماکن تفریحی و فرهنگی تحت پوشش سازمان میراث فرهنگی، به صورت رایگان بازدید کنند و از خدمات رفاهی مجموعه های طرف قرارداد بهره مند شوند.

رشیدی تصریح کرد: صندوق بازنشستگی کشوری در راستای تکریم بازنشستگان و برخورداری آنان از امکانات رفاهی سایر مجموعه ها در کشور، در صدد است تا تفاهم نامه هایی با مجموعه هایی چون شهرداری ها و سازمان های مشابه برای استفاده رایگان بازنشستگان از خدمات رفاهی و تفریحی مراکز زیر مجموعه آنها به امضاء برساند.

وی با بیان اینکه استفاده رایگان بازنشستگان از مراکز تفریحی برای صندوق و مجموعه های طرف قرارداد، بار مالی قابل توجهی در بر دارد، ادامه داد: برخی از مجموعه ها مثل مدارس ورزش که سالن های ورزشی و اماکن تفریحی خود را به بخش خصوصی واگذار کرده اند،به دلیل بار مالی از این طرح استقبال نمی کنند.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: تمام مراکزی که از زیر مجموعه های سازمان میراث فرهنگی به شمار می روند و به بخش خصوصی واگذار نشده اند، ملزم به پذیرش و ارائه خدمات رایگان به دارندگان کارت منزلت بازنشستگی هستند.

رشیدی افزود: با واگذاری کار ثبت نام و ارائه کارت منزلت بازنشستگان به دفاتر پیشخوان دولت، بازنشستگان به راحتی و در کوتاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترین زمان می توانند به دفاتر فوق مراجعه و نسبت به دریافت کارت فوق اقدام کنند.

انتهای پیام/

 چه تعداد کارت منزلت برای بازنشستگان صادر شده است؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار