ورودی شهر بروجرد؛

اختصاص هزار تن قیر به مبادی ورودی شهر بروجرد

رئیس شورای اسلامی شهر بروجرد گفت: یک‎هزار تن قیر برای ترمیم و روکش آسفالت ورودی‎های شهر بروجرد اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ محمد ابراهیم بیاتی رئیس شورای اسلامی شهر بروجرد اظهار کرد: یک‎هزار تن قیر برای ترمیم و روکش آسفالت مبادی شهر بروجرد از میدان تره‎بار تا میدان امام خمینی (ره) و از قلعه حاتم تا میدان زائران کربلا اختصاص یافته است.

وی عنوان کرد: مقدمات اولیه کار توسط شهرداری انجام و پیمانکار طرح انتخاب شده و منتظر دریافت قیر مورد نیاز برای مبادی ورودی شهر بروجرد هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر بروجرد خاطر نشان کرد: همچنین ۲۶۰ تن قیر برای ترمیم و روکش آسفالت معابر سکونتگاه‎های غیر رسمی بروجرد مانند محله‎های دره قریب، اسلام‎آباد، اسدآباد، باغ مظفری و علی‎آباد تخصیص یافته که پیگیری‎های برای جذب آن در حال انجام است.

بیاتی خاطر نشان کرد: علاوه بر موارد یاد شده، ۶۰ تن قیر برای ساماندهی آسفالت ورودی شهرک مسکن مهر بروجرد تخصیص یافته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پرداختن به برخی مسائل از حوزه کاری شورای شهر خارج و در حوزه کاری شورای شهرستان است، گفت: استفاده از ظرفیت‎های توریستی ونایی و گلدشت و تبدیل آن‎ها به مناطق گردشگری یکی از موضوعاتی است که شورای شهرستان می‎تواند، به آن بپردازد.

رئیس شورای شهر بروجرد تاکید کرد: جلوگیری از ادامه روند تخریب باغات و ساخت و ساز‌های غیر قانونی در منطقه نظام‎آباد که موجب تخریب رگ حیاتی شهر شده است، از دیگر مواردی است که شورای شهرستان باید به آن بپردازد.

بیاتی همچنین به اعضای شورای شهرستان بروجرد پیشنهاد داد که با توجه به جاذبه‎های منحصر به فرد پل تاریخی قلعه‎حاتم به طول ۲ هزار و ۷۰۰ متر معرفی این ظرفیت گردشگری و بسترسازی برای جذب توریست را در دستور کار قرار دهند.

وی با اشاره به میرایی برخی از صنایع دستی روستایی بروجرد تاکید کرد: پیشنهاد می‎شود که شورای شهرستان با انتخاب یک روستا به عنوان پایلوت صنایع دستی زمینه را برای احیاء و معرفی صنایع دستی روستایی فراهم کند.

رئیس شورای اسلامی شهر بروجرد سپس خواستار نظارت شورای شهرستان بر استانداردسازی مدارس روستایی شد و افزود: بیمه زنان خانه‎دار روستایی یکی دیگر از مواردی است که نیازمند پیگیری شورای شهرستان است.

بیاتی تصریح کرد: همچنین ایجاد سردخانه و صنایع تبدیلی در منطقه شیخ‎میری علاوه بر اینکه از فروش محصولات باغی باغداران با نازل‎ترین قیمت جلوگیری می‎کند، موجب تقویت اشتغال و درآمدزایی در این منطقه می‎شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از خودرو‌های حمل فاضلاب انسانی، فاضلاب‎ها در اراضی کشاورزی تخلیه می‎کنند، اظهار کرد: انتظار می‎رود که شورای شهرستان این تخلف را پیگیری و نسبت به رفع آن اقدام کند، تا بیش از این شاهد تهدید سلامت مردم نباشیم.

انتهای پیام/م

هزار تن قیر به مبادی ورودی شهر بروجرداختصاص یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار