رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران مطرح کرد؛

همکاری‌های اقتصادی در ایجاد ثبات کشورها نقش مهمی دارد

خزاعی گفت: همکاری‌های اقتصادی می‌تواند در ایجاد ثبات، امنیت و آرامش کشورها نقش مهمی داشته باشد.

به گزارش  خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمد خزاعی رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران در دومین کنفرانس امنیتی تهران گفت: امنیت و توسعه اقتصادی ‌و‌سیاسی،همکارهای دوجانبه و چند جانبه در سطح جهان به ویژه در غرب آسیا و تاثیرات متقابل این روابط اقتصادی در توسعه منطقه خاورمیانه از مسائل مهم امروز است.

وی اظهار کرد: بدون تردید همکاری‌های اقتصادی و داشتن منافع مشترک اقتصادی در یک منطقه می‌تواند در ایجاد ثبات، امنیت و آرامش کشورها نقش مهمی داشته باشد ‌‌به همین دلیل هم می‌بینیم که در اهداف تعریف شده سازمان‌های مهم بین المللی توجه ویژه‌ای به توسعه اقتصادی شده است.

خزاعی افزود: برخی که خواهان توسعه اقتصادی در بخش هایی از دنیا نیستند ،امنیت کشورها و مناطق مختلف را مورد هدف قرار می‌دهند و سعی می‌کنند با ایجاد درگیری های منطقه ای ،قومی ،مذهبی و سیاسی بین کشورها از این توسعه جلوگیری کنند.

رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران بیان کرد: همکاری های نزدیک اقتصادی در زمینه های مختلف بانکی، پولی و تجاری و صدور خدمات فنی و‌ مهندسی و همکاری در سطوح بین المللی می‌تواند در افزایش بهره مندی کنشگران در کشورهای طرف همکاری موثر باشند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار