رئیس شورای راهبردی روابط خارجی:

مقاومت در برابر عوامل برهم زننده ثبات و امنیت از سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران است

کمال خرازی گفت: مقاومت در برابر عوامل برهم زننده ثبات و امنیت و جلوگیری از تجزیه کشورها از جمله سیاست‌هایی که ایران دنبال می‌کند.

به گزارش  خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در دومین کنفرانس امنیتی تهران گفت: منطقه غرب آسیا در چهار دهه گذشته دچار تحولات بسیار عظیمی بود و تجاوزاتی که به کشورهای مختلف از قبیل تجاوز عراق به ایران، شوروی به افغانستان، عراق به کویت، آمریکا به عراق و دخالت‌های کشورهای فرامنطقه‌ای در امور داخلی کشورهای منطقه از جمله سوریه، عراق، یمن و بحرین شرایط بسیار ناگواری را برای منطقه رقم زد.

 وی بیان کرد: حرکت‌های مردمی که در منطقه رخ داد حق مردم هر کشور و امری طبیعی بود که در جهت اصلاح مسائل سیاسی گام برداشته شد اما در برخی مقاطع با سوء استفاده‌هایی از سوی قدرت‌های فرامنطقه‌ای هم مواجه شد.

خرازی اظهار کرد: دخالت‌های بیگانگان در سوریه و ارسال تسلیحات باعث کشتار، تخریب و بدنامی اسلام در منطقه شد.

 رئیس شورای راهبردی روابط خارجی اظهار کرد: از تحولات دیگری که در این سال‌ها با آن رو به رو بودیم ظهور هویت‌های نوظهور چه در قالب گروه‌های تروریستی و چه در قالب گروه‌های مقاومت و مردمی بود که در برابر تروریسم ایستادند و توانستند آنها را نابود کنند و با توجه به اوضاع درهم و پیچیده منطقه و مشکلات بسیار زیادی که وجود دارد باید به دنبال راه حل باشیم.

وی ادامه داد: اینکه ائتلاف‌های موقت و صوری به مسائل منطقه‌ای کمک می‌کنند یا خیر و اینکه گروه‌های تروریستی و تکفیری و ادامه حیات آنها به عنوان نیروهایی که در شهرها پخش هستند و می‌توانند به عملیات تروریستی ادامه دهند و آیا اینکه می‌توان در منطقه به ثبات رسید و چگونه می‌شود ریشه‌های ایدئولوژیک تروریست‌ها را خاموش کرد از جمله سئوالات مهمی است که در این کنفرانس سعی می‌شود به آنها پاسخ داده شود.

خرازی اظهار کرد: مقاومت در برابر عوامل برهم زننده ثبات و امنیت و کمک به جلوگیری از فروپاشی نظام ها و تجزیه کشورها از جمله سیاست‌هایی که جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌کند و آماده‌ایم برای کاهش تنش‌ها و بهبود شرایط منطقه گفتگو و همکاری داشته باشیم.

وی افزود: ملتهای ما در منطقه از یک بیداری برخوردارند که اسم آن را بیداری اسلامی میگذاریم و ملتها حاضرند جان خود را برای صلح و امنیت در منطقه فدا کنند.

خرازی تصریح کرد: در سال‌های اخیر دیدیم که با توجه به ظهور داعش مردم منطقه چگونه برخواستند و با حمایت از ارتش های این کشورها با تروریسم جنگیدند و وقتی بعد از این همه سال خونریزی و کشتار، چنین بیداری در منطقه بوجود آمده ،دولت‌ها باید در گفتگو با یکدیگر شرایط پیروزی ملتها را فراهم کنند.

 رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در پایان خاطر نشان کرد: همکاری کشورها در جهت مبارزه با تروریسم و بیگانگان امر مهمی است و همکاری های اقتصادی بین کشورها می‌تواند از زمینه های حل کننده مشکلات باشد و ایران می‌تواند منبع انرژی برای کشورهای منطقه باشد و این همکاری اقتصادی موجب نزدیکی بیشتر دولت‌ها می‌شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار