ظریف در حاشیه کنفرانس امنیتی تهران:

جلسه با اتحادیه اروپا فقط درباره برجام است

وزیر امور خارجه گفت: با توجه به اهمیتی که این روز‌ها برجام دارد جلسه مشورتی بین ایران و سه عضو اتحادیه اروپا در مورد برجام صورت می‌گیرد.

به گزارش   خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه کنفرانس امنیتی تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که نظر شما درباره دعوت مقامات آلمانی به منظور سخن گفتن درباره وقایع اخیر تهران و دخالت آنان در امور کشورمان چیست، گفت: بر اساس سخنانی که بین ما شده است، توافق کرد‌ه‌ایم با توجه به اهمیتی که این روز‌ها برجام دارد همچنین با توجه به سیاست‌های مخرب ایالات متحده جلسه مشورتی بین ایران و سه عضو اتحادیه اروپا در مورد برجام صورت می‌گیرد.

وزیر امور خارجه ادامه داد: جلسه‌ای که اکنون راجع به آن سخن گفته می‌شود و برخی از رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های رژیم صهیونیستی تلاش کردند در این زمینه خبرسازی کنند کاملا بی‌اساس و بی‌معناست.

ظریف با بیان اینکه در خارج از کشورمان عده‌ای تلاش کردند از اغتشاشات اخیر در ایران سوء استفاده کنند، افزود: آنان در صدد این بودند تا به همگان نشان دهند مردم ایران بر خلاف متحدان منطقه‌ای خود، این حق را دارند که اعتراض کرده و نظر و انتقاداتشان را مطرح کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی بیان کرد: انتقاد و اعتراض به صورت مسالمت آمیز حق مردم است و با خشونت فرق می‌کند که در این میان خود مردم هم نشان دادند ضمن اینکه اعتراض را حق خود می‌دانند، خشونت را نپذیرفته و برنمی‌تابند.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه آمریکا تلاش کرد از این حرکت یک سوء استفاده سیاسی کند، گفت: ایالات متحده همواره در صدد این بود از این مسئله به منظور تحقق اهداف خود استفاده کند و دیدیم که چگونه در شورای امنیت حتی با وجود اعمال فشاری که در این شورا کردند، منزوی شدند.

ظریف ادامه داد: چرا که در این جلسه همه کشور‌ها به جای اینکه درباره مسائل مورد نظر آمریکا صحبت کنند، درمورد ضرورت حفظ برجام و امتناع از دخالت در امور داخلی صحبت کردند. همچنین از اینکه بخواهند از این موضوع به عنوان بهانه‌ای برای استفاده در امور سیاسی خود مدنظر داشته باشند نیز اظهار نگرانی کردند.

وی تصریح کرد: بر اساس همه گزارش‌هایی که از مکان‌های مختلف حتی مقالات و رسانه آمریکا ارائه داده شد همه این گزارش‌ها نشان داد که گرایش دولت جدید ایالات متحده در سطح جهانی، یک گرایش منزوی است.

وزیر امور خارجه با اشاره به نظام مردمی کشورمان افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر مردم است و مشروعیت، قدرت، پیشرفت و اقتدارمان را مدیون مردم هستیم و به جد به فرمایشات امام راحل مبنی بر اینکه مردم، ولی نعمت ما هستند، معتقدیم.

ظریف در پایان بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران بیش از همه نگران معیشت مردم است و در این زمینه تلاش می‌کند تا نظرات مردم را بشنود، همچنین خود مردم نیز راهشان را از خشونت و اغتشاشات جدا کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار