معاون سازمان شیلات کشور درسفر اراک خبرداد؛

تولید حدود ۴۶۰ هزار تن آبزیان پرورشی در کشور

معاون سازمان شیلات کشور در سفر به اراک از تولید حدود ۴۶۰ هزار تن آبزیان پرورشی در کشور خبر داد.

عبدالحی معاون سازمان شیلات کشور درحاشیه جلسه کارگروه تخصصی امور تولیدی و اقتصادی استان مرکزی با موضوع توسعه طرح‌های آبزی پروری در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  از تولید ۴۵۹ هزار تن آبزیان پرورشی در کشور خبرداد و گفت: در سال ۹۵ میزان ۴۵۹ هزار تن تولید آبزیان پرورشی در کشور داشتیم که پیش بینی میشود در سال ۹۶ به حدود ۴۷۰ هزار تن برسد.

عبد الحی با بیان اینکه در تولید آبزیان پرورشی از برنامه‌ی ششم توسعه در این زمینه جلو هستیم افزود: عمده تولیدات ماهیان گرمابی ما حدود ۲۰۰ هزار تن قزل آلا ۱۶۵ هزار تن ماهیان خاویاری و ۲۱ هزار تن میگو در سال ۹۵ است و امسال با موفقیت خوبی که در تولید میگو داریم پیش بینی می‌کنیم تولیداتمان به ۳۰ هزار تن در سال برسد.

سید علی آقازاده استاندار مرکزی هم با بیان اینکه در بخش کشاورزی در تولید تخم مرغ، گوشت سفید، تولید غلات جزو تولید کنندگان عمده هستیم و در آبزیان پروری هم موفقیت‌های خوبی را بدست آورده ایم گفت: تولیدات آبزی پروری باید از ۳ هزار و ۱۵۰ تن به ۵ هزار تن برسد.

آقا زاده افزود: شکوفایی استعداد آبزی پروری زیاد است واستان مرکزی منابع آبی خوبی دارد و در زمینه‌ی آبزی پروری باید بهترین بهره برداری را انجام دهیم.

اکبری مدیر شیلات استان مرکزی هم گفت:: ۳ هزارو ۱۵۶ تن آبزیان پرورشی در استان تولیدشده که امسال در راستای اقتصاد مقاومتی این تولیدات به ۳ هزارو ۵۰۰ تن خواهد رسید.

اکبری افزود: در بحث ماهیان زینتی استان مرکزی رتبه‌ی اول را دارد و به کشور‌های عراق، عمارات صادر می‌شود و سرانه‌ی مصرف ماهی رتبه‌ی ۱۳ را در استان داریم و در خصوص افزایش سرانه‌ی مصرف کار‌هایی را باید انجام دهیم.

انتهای پیام / ج

معاون سازمان شیلات کشوردر سفر به اراک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.