اراک؛

افزایش ارزش صادرات محصولات شیلات به 400 میلیون دلار

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت : پیش بینی می شود ارزش صادرات محصولات شیلاتی کشور امسال به 400 میلیون دلار افزایش یابد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛حسن صالحی معاون وزیر و رئیس شیلات وزارت جهاد کشاورزی  در بازدید از مجتمع پذیرایی و تفریحی و پرورش ماهی "غزل پارک " اراک افزود: همچنین پیش ببنی می شود تولید ابزیان کشور هم به یک میلیون تن تا پایان سال برسد.

صالحی ادامه داد : درحوزه پرورش ماهی درسیستم قفس پیش بینی سالجاری 20 هزار تن است که این رقم در پایان برنامه ششم به 200 هزار تن خواهد رسید.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه سرانه مصرف  آبزیان در جهان 20 کیلوگرم می باشد گفت : این میزان در کشور 10 کیلوگرم است که پیش بینی شده در پایان برنامه ششم به 15 کیلوگرم افزایش یابد.
 
صالحی استان مرکزی را در تولید ماهیان خاویاری و زینتی همچنین انجام پروزه های الگویی از استان های پیشرو کشور دانست و افزود : به زودی با تخصیص اعتبار شهرک ماهی زینتی محلات که مصوبه سفر ریاست جمهوری به استان بوده اولین شهرک الگویی ماهیان زینتی کشور با تولید 10 میلیون قطعه ماهی زینتی احداث خواهد شد.

وی همچنین گفت : استان مرکزی در احداث مراکز تفرجگاهی شیلاتی نیز از استانهای مرجع کشور بوده و بایستی مابقی استانها نیز با الگو گرفتن از استان مرکزی به ساخت و توسعه چنین مراکزی با توجه به نقش ان در افزایش سرانه مصرف ابزیان توجه نمایند.

انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.