کاهش 7 درصدی جابه جایی مسافران در اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از کاهش 7 درصدی جابه جایی مسافران توسط ناوگان حمل و نقل در اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی رحمتی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در 8 ماهه امسال یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر مسافر با وسایل حمل و نقل عمومی در اردبیل جابه جاشده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷ درصد کاهش داشته است.

وی بیان کرد: در 8 ماهه نخست امسال 2 میلیون و 900 هزار تن بار از محورهای مواصلاتی استان توسط ناوگان حمل و نقل استان جابه‌جا شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش 3.5 درصدی در این حوزه بودیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به ارائه کارت هوشمند برای 11 هزار راننده در سطح استان تصریح کرد: حمل و نقل بار در سطح استان توسط 6 هزار و 982 دستگاه انجام می‌شود که 3 هزار و 500 دستگاه در مرکز استان فعال هستند.

رحمتی گفت: 52 شرکت حمل و نقل مسافر در استان با 400 اتوبوس و 200 دستگاه مینی‌بوس و 520 دستگاه سواری مسافران را در سطح استان جابه‌جا می‌کنند.

وی با اشاره به تردد مسافران از پایانه بین‌المللی بیله‌سوار تصریح کرد: در هشت ماهه امسال 606 هزار و 351 مسافر از این پایانه بین‌المللی تردد کرده‌اند که در این زمینه هفت شرکت حمل و نقل بین‌المللی در استان فعال است.

وی با اشاره به بهره‌برداری از فاز نخست پارکینگ وسایل نقلیه در اردبیل اظهار کرد: این پارکینگ در مساحت 6 هکتار برای توقف خودروهای سنگین به تعداد دو هزار دستگاه خودرو راه‌اندازی شد و برای پذیرش خودروها مهیا بوده و صاحبان خودروهای سنگین می‌توانند به جای پارک در خیابان‌ها و معابر در سطح شهر خودروهای خود را در این مکان پارک کنند.

انتهای پیام/ح

تردد مسافران از پایانه بین‌المللی بیله‌سوار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.