سندرز: ترامپ بر ساخت دیواری اصرار دارد که قرار نیست مکزیک هزینه آن را بپردازد

سناتور آمریکایی در بیانیه‌ای اعلام کرد چرا ترامپ می‌خواهد به خاطر ساخت یک دیوار چند میلیارد دلاری در مرز که مکزیک هزینه‌ای برای ساخت آن پرداخت نمی‌کند، دولت آمریکا را دچار کسری بودجه کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، برنی سندرز سناتور آمریکایی گفت: ترامپ رئیس جمهور آمریکا بر ساخت دیواری مرزی اصرار داد که قرار نیست مکزیکی‌ها هزینه آن را بپردازند.

سندرز در بیانیه‌ای در روز شنبه اعلام کرد: من نمی‌دانم چرا رئیس جمهور ترامپ می‌خواهد به خاطر ساخت یک دیوار چند میلیارد دلاری در مرز با مکزیک که هیچ فردی خواهان ساخت آن نیست و ساخت آن موضوعی ضروری نیست و قرار نیست که مکزیک هزینه‌ای برای ساخت آن پرداخت کند، دولت آمریکا را دچار کسری بودجه و تعطیلی کند.

وی افزود: آنچه بیشتر مردم آمریکا خواهان آن هستند این است که حمایت قانونی از هشتصد هزار مهاجر فراهم شود و راه برای اعطای شهروندی به آنان هموار گردد.

بیانیه سندرز در حالی منتشر می‌شود که ترامپ در روز شنبه در اظهاراتی در کمپ دیوید اعلام کرد که مکزیک باید هزینه ساخت دیوار را پرداخت کند. وی گفت: معتقدم که مکزیک هزینه ساخت دیوار را پرداخت خواهد کرد. من روابط خوبی با مکزیک دارم.
بیانیه سندرز همچنین یک روز پس از آن منتشر می‌شود که ترامپ برای طرح ساخت دیوار در مرز با مکزیک هجده میلیارد دلار بودجه از قانونگذران آمریکایی درخواست کرده است.

این درخواست در حالی مطرح شده است که مذاکرات در کنگره بر سر موضوع بودجه همچنان وجود دارد. ساخت دیوار مرزی در مرز با مکزیک یکی از وعده‌های انتخاباتی ترامپ بوده است.

انتهای پیام/

انتقاد سناتور آمریکایی از هزینه ساخت دیوار مرزی با مکزیک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار